آخرین وضعیت مبادله اسرا در گفت وگوی العام با عضو کمیته ملی امور اسرای یمن

يکشنبه 27 فروردين 1402 - 16:32

عضو کمیته ملی امور اسرای یمن گفت که صنعا امروز (یکشنبه) میزبان سومین گروه از اسرای یمنی خواهد بود که در جریان تبادل اسرا آزاد می شوند و خانم "سمیره مارش "هم یکی از اسرایی است که در این مرحله آزاد خواهد شد.

العالم – یمن

"احمد ابوحمراء" عضو کمیته ملی امور اسرای یمن در گفت وگو با العالم اظهار داشت: توافق مبادله اسرا میان صنعاء و طرف های ائتلاف سعودی با نظارت سازمان ملل و طی سه مرحله انجام می شود.

وی افزود: در مرحله اول ، 250 اسیر از ارتش و کمیته های مردمی آزاد شدند و در مرحله دوم 350 اسیر در ازای آزادی 15 زندانی سعودی و سه زندانی سودانی آزاد شدند، و روند مبادله اسرا با موفقیت انجام شد.

عضو کمیته ملی امور اسرای یمن ادامه داد: امروز سومین و آخرین مرحله از مبادله اسرا در صنعاء پایتخت یمن اجرا خواهد شد.

وی افزود: قرار است 108 اسیر از ارتش و کمیته های مردمی که در استان مأرب به اسارت گرفته شدند، وارد صنعا شوند که ۴۸ آزاده یمنی صبح امروز در چارچوب توافق تبادل اسرا، وارد فرودگاه صنعاء شدند. قرار است تا بعد از ظهر امروز بقیه اسرای یمنی آزاد شوند.

ابوحمراء اظهار داشت: مبادله اسرا شامل 887 اسیر خواهد شد که 600 نفر از اسرا آزاد شده و 180 نفر از اسرا مانده اند تا مجموع اسرای آزاد شده به 706 نفر برسند. در مقابل، 181 نفر از اسرای طرف مقابل هم آزاد خواهند شد که تاکنون 15 سعودی و 3 سودانی آزاد شده اند.

پربیننده ترین خبرها