در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید ترکیه؛

آیت‌الله رئیسی: با تکیه بر اشتراکات، شاهد گسترش روابط کشورهای اسلامی باشیم

آیت‌الله رئیسی: با تکیه بر اشتراکات، شاهد گسترش روابط کشورهای اسلامی باشیم
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 18:53

رئیس جمهور، روابط ایران با ترکیه را دیرینه، عمیق و ریشه‌دار توصیف کرد و گفت: به رغم تلاش‌های بدخواهان کشورهای اسلامی، باید با تکیه بر اشتراکات دینی و فرهنگی روز به روز شاهد تعمیق و گسترش روابط میان کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف باشیم.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آیین دریافت استوارنامه «حجابی کرلانقلیچ» سفیر جدید ترکیه، روابط جمهوری اسلامی ایران با ترکیه را دیرینه، عمیق و ریشه‌دار توصیف کرد و گفت: به رغم تلاش‌های بدخواهان کشورهای اسلامی، باید با تکیه بر اشتراکات دینی و فرهنگی روز به روز شاهد تعمیق و گسترش روابط میان کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف باشیم.

رئیس‌جمهور حمایت از ملت مظلوم فلسطین را نقطه اشتراک تمامی کشورهای اسلامی دانست و افزود: امروزه مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین، خواست ملت‌های مسلمان از دولتمردان است، لذا اقتضا می‌کند دولت‌های اسلامی با هماهنگی بیشتر در برابر ددمنشی و خوی تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی بایستند.

سفیر جدید ترکیه نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور ایران و ترکیه را برادرانه و صمیمی توصیف کرد و گفت: اطمینان می‌دهم که همه تلاش خود را برای ارتقای سطح همکاری‌ها و افزایش مبادلات و تعاملات دو کشور به کار خواهم گرفت.

پربیننده ترین خبرها