تلاش آمریکا برای پیوستن ارمنستان به تحریم‌ها علیه روسیه

تلاش آمریکا برای پیوستن ارمنستان به تحریم‌ها علیه روسیه
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 21:41

برخی منابع مطلع ارمنستانی از تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای پیوستن ارمنستان به تحریم‌ها علیه روسیه خبر دادند.

العالم - آمریکا

برخی منابع مطلع در ارمنستان گفته‌اند که دولت آمریکا از مجاری دیپلماتیک در حال فشار بر ارمنستان برای پیوستن این کشور به تحریم‌ها علیه روسیه است.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز یکشنبه به نقل از «واهه داوتیان» دکترای علوم سیاسی و از تحلیلگران این کشور نوشت، واشنگتن سعی دارد ارمنستان را مجبور کند به تحریم‌های ضد روسیه بپیوندد.

داویتان به نقل از برخی منابع ارمنستانی گفت که این موضوع در دیدار «مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و «والی آدیمو» معاون وزارت خزانه داری ایالات متحده و همچنین در سفر چند روزه معاون وزارت بازرگانی آمریکا به «ایروان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

داوتیان افزود: «در هیچ بیانیه رسمی و همچنین در صورتجلسه جلسات به بحث تحریم روسیه توسط ارمنستان اشاره‌ای نشده است.»

به گزارش فارس، کاخ کرملین اخیرا از رایزنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات پیرامون قره باغ و آماده سازی معاهده صلح بین ایروان و باکو خبر داد.

اخیرا نیز وزیر خارجه روسیه گفت که غرب از چند سازمان غیردولتی در «قفقاز جنوبی» برای آماده سازی زمینه جهت انقلاب‌های رنگی حمایت مالی می‌کند.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل دخالت در مذاکرات صلح بین ایروان و باکو انتقاد کرد. لاوروف غرب را به تلاش‌های پنهان برای تضعیف معماری امنیتی منطقه قفقاز از طریق حملات دیپلماتیک و تلاش برای سرکوب توافقات بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم کرد.

لاوروف تاکید کرد که مسکو نه فرصت و نه نیازی برای توسعه گفت‌وگو با غرب در قفقاز جنوبی می‌بیند. لاوروف گفت: «ما می‌بینیم که غرب چه اهدافی را در قفقاز جنوبی دنبال می‌کند. آنها را پنهان نمی‌کند و هدفش جدا کردن روسیه از منطقه است.»

لاوروف اظهار داشت که غرب از چندین سازمان غیردولتی در قفقاز جنوبی برای آماده سازی زمینه جهت انقلاب‌های رنگی حمایت مالی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها