وزیر جنگ رژیم صهیونیستی : ایران در چندین جبهه علیه اسرائیل جنگی فرسایشی به راه انداخته است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی : ایران در چندین جبهه علیه اسرائیل جنگی فرسایشی به راه انداخته است
دوشنبه 28 فروردين 1402 - 04:05

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نگرانی از قدرت منطقه ای ایران می گوید که تهران در چند جبهه علیه اسرائیل جنگی فرسایشی به راه انداخته است.

العالم-فلسطین اشغالی

گالانت یکشنبه افزود که ارتش صهیونیستی «در همه صحنه‌ها، در عملیات پنهان و آشکار در امتداد مرزها، آن سوی مرزها و حتی دورتر از مرزها وارد عمل شد و به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ایران «به تلاش‌هایش برای استقرار خود در جبهه شمالی ادامه می‌دهد.

در همین حال، «موسسه مطالعات راهبردی جروزالم» یکشنبه در گزارشی با اشاره به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل از بیرون یک جامعه پاره پاره دیده می‌شود که بتدریج توان عملکردش را از دست می‌دهد.

این گزارش بازتاب سخنانی هفته گذشته «یاکوو آمیدرور» مشاور امنیت ملی سابق رژیم صهیونیستی و از پژوهشگران این موسسه است.

در این گزارش آمده است: دشمنان اسرائیل در حال کسب اعتماد به نفس هستند و انتظار دارند که شرایط داخلی دولت یهودی منجر به خودتخریبی آن شود.

موسسه مطالعات راهبردی جروزالم افزود که این وضعیت در حالی رخ می‌دهد که آمریکا در حال کاستن از مشارکت خود در خاورمیانه بوده و ایران در حال تقویت روابط خود با کشورهای خاورمیانه خصوصا عربستان سعودی است.

این موسسه در گزارش خود نوشت: احتمال تبدیل این وضعیت به یک مناقشه بزرگ‌تر امروز بسیار بیشتر از قبل شده است. اسرائیل باید برای احتمال عینی جنگ آماده باشد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها