محاکمه نتانیاهو پس از یک ماه وقفه امروز ازسرگرفته می‌شود

محاکمه نتانیاهو پس از یک ماه وقفه امروز ازسرگرفته می‌شود
دوشنبه 28 فروردين 1402 - 14:02

انتظار می‌رود جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از یک ماه توقف، امروز (دوشنبه) ازسرگرفته شود.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری "معا" فلسطین، پیش‌بینی‌ می‌شود جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از یک ماه قبل متوقف شده، امروز (دوشنبه) ازسرگرفته شود.

بنابر این گزارش، قرار است گلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل وارد اراضی اشغالی شود و به عنوان شاهد عینی شهادت بدهد.

پیش‌بینی می‌شود اوایل ماه آتی میلادی نیز، آری هارو، رئیس سابق دفتر نتانیاهو که به عنوان شاهد از سوی کابینه در جلسه محاکمه حضور پیدا خواهد کرد، پس از شهادت آردان، به عنوان شهود حضور یابد، همچنین قرار است یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و تزیپی لیونی، نماینده سابق کنست (پارلمان این رژیم) شهادت دهند.

در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ سه پرونده فساد به نام‌های "۱۰۰۰"، "۲۰۰۰" و "۴۰۰۰" برای نتانیاهو باز شد. نتانیاهو در پرونده موسوم به "۱۰۰۰" به دریافت رشوه و فساد مالی متهم است.

او به طور غیرقانونی از شخصیت‌های ثروتمند به نام جیمز پارکر، میلیاردر استرالیایی و آرنون میلکان، از تهیه کنندگان فیلم‌های هالیوودی هدایای مالی به ارزش ده‌ها هزار دلار دریافت کرده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده موسوم به "۲۰۰۰" نیز متهم به دریافت رشوه از آرنون موزیس، ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت در ازای حمایت از آن در برابر روزنامه یسرائیل هیوم، بزرگترین رقیب آحارونوت است.

همچنین نتانیاهو در پرونده موسوم به "۴۰۰۰" متهم به کلاهبرداری، خیانت در امانت و پرداخت رشوه به سهامدار شرکت مخابراتی "بیزک" و پایگاه "واللا" در ازای حمایت رسانه‌ای است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها