آغاز رزمایش بزرگ بین‌المللی در سوئد

آغاز رزمایش بزرگ بین‌المللی در سوئد
سه شنبه 29 فروردين 1402 - 04:08

رزمایش نظامی بین‌المللی «شفق ۲۳» که بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در ۲۵ سال اخیر است، روز دوشنبه در سوئد آغاز شد.

العالم-اروپا

وزارت دفاع سوئد اعلام کرد: این رزمایش تا ۱۱ ماه مه (۲۱ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و ایالات متحده، بریتانیا، فنلاند، لهستان، نروژ، استونی، لتونی، لیتوانی، اوکراین، دانمارک، اتریش، آلمان و فرانسه در آن شرکت خواهند کرد.

هدف از این رزمایش‌ها افزایش آمادگی رزمی نیروهای مسلح سوئد برای مقابله با حمله نظامی فرضی به این کشور است.

در بیانیه وزارت دفاع سوئد آمده است: این رزمایش یکی از ابزارهای اصلی افزایش، تمرین و نمایش آمادگی رزمی است. ما همراه با واحدهای نظامی متحدان خود، در حال تقویت امنیت و در عین حال تقویت قابلیت‌های عملیاتی سوئد هستیم.

این رزمایش در هوا، زمین و دریا با شرکت حدود ۲۶ هزار سرباز از تمام واحدهای نظامی، عمدتاً در جنوب سوئد و همچنین در جزیره گوتلند انجام خواهد شد.

جنگنده‌ها، بالگردها، هواپیماهای ترابری و سایر هواپیماها، پروازهای جنگی را از چندین پایگاه مختلف و فرودگاه‌های غیرنظامی انجام خواهند داد. میدان اصلی آموزش پرواز در جنوب مرکزی سوئد از ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) تا ۱۱ ماه مه (۲۱ اردیبهشت) به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.

یکی از افسران هنگ اسکارابورگ سوئد در مصاحبه با رادیوی این کشور توضیح داد: یکی از بخش‌های اصلی این رزمایش بین‌المللی کمک به کشور میزبان (سوئد) و همچنین حمایت از سوی واحدهای خارجی خواهد بود.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها