واکنش اتحادیه اروپا به درگیری‌های سودان

واکنش اتحادیه اروپا به درگیری‌های سودان
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 02:38

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن جنگ بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، گفت که درگیری‌های داخلی باعث تضعیف وحدت و ثبات این کشور می‌شود.

العالم-سودان

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه خواستار توقف فوری و بدون پیش‌شرط درگیری‌های داخلی در سودان شد.

بورل در بیانیه‌ای که توسط «نبیله مصرالی» سخنگوی او منتشر شد، گفت: «ما شدیداً جنگ بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع را محکوم می‌کنیم، این جنگ وحدت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند».

به نوشته سرویس اطلاع‌رسانی خارجی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است: «ما از تلفات جانی و نقض قوانین بین‌المللی بسیار متأسف بوده و خواهان توقف فوری درگیری‌ها بدون قید و شرط هستیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه تلاش‌ها برای توقف خصومت‌ها باید گامی به سوی توافق بر سر آتش‌بس دائمی باشد، تصریح کرد: «ما از همه بازیگران در سودان می‌خواهیم که از غیرنظامیان محافظت کنند و اجازه دسترسی سریع به کمک‌های بشردوستانه را بدهند».

این بیانیه همچنین می‌افزاید: «ما از تلاش‌های میانجی‌گران بین‌المللی حمایت می‌کنیم و باید فوراً در عید فطر به توافق آتش‌بس دائمی دست یافت».

پیش از این نیز «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه می‌خواهند از نرسیدن هیچ سلاح خارجی به طرف‌های درگیر در سودان اطمینان حاصل کنند،‌ گفت طرفین تاکنون تمایلی برای توقف جنگ نشان نداده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها