تصاویری از شناسایی و رهگیری زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز

پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 21:36

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که این نیرو به یک زیردریایی اتمی آمریکایی در تنگه هرمز هشدار داده و آن را مجبور کرده است تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب طی کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد هشدار و شناسایی زیردریایی آمریکایی گفت: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی «فاتح» رصد و شناسایی شد. زیردریایی «فاتح»، این زیردریایی آمریکایی را با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب عبور کند.

بعد از آن که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیاتی از هشدار این نیرو به یک زیردریایی آمریکایی در تنگه هرمز را تشریح کرد، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، در واکنش با طرح ادعاهای متناقض روایت ایران را «اطلاعات نادرست» خواند.

در حالی که در آوریل (ماه میلادی جاری) نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود زیردریایی اتمی «فلوریدا» مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده در خاورمیانه در حمایت از ناوگان پنجم فعالیت می‌کند، این نیرو امروز در اکانت رسمی توییتر خود مدعی شد: «ادعای ایران کاملاً نادرست است. زیردریایی آمریکا امروز یا اخیراً از تنگه هرمز عبور نکرده است». تیموتی هاوکینز فرمانده این نیروها هم در گفت‌وگو با رویترز همین ادعای متناقض را تکرار کرد.

حالا تصاویری از شناسایی و رهگیری زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز در رسانه ها منتشر شده است.

پربیننده ترین خبرها