المشاط: آمریکا به دنبال سنگ اندازی در روند صلح یمن است

المشاط: آمریکا به دنبال سنگ اندازی در روند صلح یمن است
جمعه 1 ارديبهشت 1402 - 00:48

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه شب گفت که آمریکا در تلاش است تا در روند صلح یمن سنگ اندازی کند.

العالم-یمن

المشاط همچنین اظهار کرد که ایالات متحده نمی خواهد که مسائل انسانی در یمن حل و فصل شود.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها نمی خواهند که مسائل انسان دوستانه مرتفع شود و این مسأله به نفع دولت عربستان و منطقه نیست و ریاض نباید تسلیم فشارهای واشنگتن شود و به آن تن بدهد.

المشاط افزود: تنها دستاورد تسلیم شدن دربرابر فشار آمریکا ویرانی و بی ثباتی خواهد بود.

اظهارات المشاط به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک و تماس‌های مکرر مقامات کشورهای منطقه و نیز مقامات آمریکایی و سازمان ملل متحد برای برقراری صلح در یمن صورت می‌گیرد.

در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان چهارشنبه شب تلفنی درباره تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن بر اساس مذاکرات جاری بین ریاض و انصارالله گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن با همتای عربستانی خود گفت‌ وگو کرد و در مورد نقش عربستان در مذاکرات با حوثی‌ها (انصارالله) و تلاش‌های جاری برای دستیابی به صلح در یمن گفت وگو کرد.

بلینکن در این گفت وگوی تلفنی بر حمایت آمریکا از تلاش‌هایی که راه را برای روند صلح یمنی - یمنی با میانجیگری سازمان ملل متحد با هدف دستیابی به یک راه حل جامع برای مناقشه هموار می‌کند، تاکید کرد.

همچنین «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان نیز ساعاتی پیش از آن (چهارشنبه شب ۳۰ فروردین) با «عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود درخصوص تلاش برای برقراری صلح در یمن گفت وگو کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها