آمریکا: بحران سودان راه حل نظامی ندارد

آمریکا: بحران سودان راه حل نظامی ندارد
جمعه 1 ارديبهشت 1402 - 02:38

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به رغم اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به آفریقا در پی بحران در سودان مدعی شد: راه حل نظامی برای بحران سودان وجود ندارد.

العالم-سودان

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا خشونت ها در سودان را بشدت محکوم می کند، افزود که ما به دنبال تامین امنیت دیپلمات های آمریکایی در خارطوم پایتخت سودان هستیم.

پاتل ادعا کرد: ما همچنین به دنبال همکاری با شرکای منطقه ای برای ایجاد یک آتش بس فوری در این کشور هستیم. هیچ راه حل نظامی برای این بحران سیاسی سودان وجود ندارد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد، درگیر های کنونی روند انتقال سیاسی سودان به یک جریان دموکراتیک را به خطر می اندازد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور دستور داده تا برای تخلیه احتمالی سفارت واشنگتن در سودان، نیروی بیشتری به آفریقا اعزام کند اما تمرکز آمریکا در حال حاضر بر تخلیه دیپلمات ها نیست بلکه بر توقف خشونت ها در سودان متمرکز است.

این مقام کاخ سفید در خصوص برنامه آمریکا برای خروج دیپلمات های خود از سودان افزود: پنتاگون اعلام کرده است که در حال آماده سازی و استقرار برخی از نیروها و قابلیت‌های نظامی در نزدیکی سودان فقط برای اهداف اضطراری و هرگونه احتمال تخلیه دیپلمات ها از این کشور است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه آمریکایی ها به طور خاص در سودان هدف قرار گرفته اند وجود ندارد. اما بدون شک، وضعیت خطرناک است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها