اعتراف رژیم صهیونیستی به محاصره شدن از سوی ائتلاف سنی شیعی

اعتراف رژیم صهیونیستی به محاصره شدن از سوی ائتلاف سنی شیعی
دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 21:14

"اسرائیل خود را در محاصره ائتلاف سنی - شیعه خواهد یافت که دارای انواع تسلیحات ساده و متنوع است که رصد و متوقف ساختن این سلاح ها قبل از اصابت به اهداف در اسرائیل دشوار است".

العالم کشکول

این بخشی از مقاله "یهوشواع کلینسکی" پژوهشگر موسسه تحقیقات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو است که در وب سایت اسرائیلی «والا» منتشر شده است.

به گفته کلینسکی، محور سنی - شیعه که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند، متشکل از یمن در جنوب، گروه های مقاومت در شرق عراق، حزب الله لبنان در شمال و حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه در غرب می باشد.

وی افزود که "بر این اساس، رژیم صهیونیستی باید استراتژی خود را برای مقابله با تهدید جدید ناشی از توافق عربستان و ایران نیز مجددا بازنگری کند".

اما در این میان آن چه برای ما مهم است، آن است که این پژوهشگر اعتراف کرد که دروغ آمریکایی صهیونیستی درباره درگیری سنی و شیعه در منطقه ناکام ماند؛ دروغی که آمریکایی ها و صهیونیست ها دهها سال است آن را می ترویج و تبلیغ می کنند.

این اعتراف در واقع اعتراف صهیونیستها به این واقعیت است که محور مقاومت، محوری به دور از فرقه گرایی، مذهبی گرایی و قوم گرایی بوده و محوری انسانی، اسلامی و ملی است که مبتنی بر حمایت از آرمان فلسطین، مبارزه با صهیونیسم و ​​مقابله با هژمونی آمریکا است.

از سوی دیگر، این اعتراف صریح نشان دهنده میزان ناامیدی صهیونیست ها از ایجاد ائتلاف "سنی اسرائیلی" برای مقابله با ایران است که برای کشورهای منطقه ثابت کرد دشمن واقعی آنها، رژیم صهیونیستی است نه ایران که جزء لاینفک جغرافیای منطقه محسوب می شود و دارای پیوندهای مذهبی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تمدنی و... با کشورهای منطقه است.

این اعتراف ثابت کرد که دشمن واقعی همان رژیم صهیونیستی است که غرب آن را مانند خنجری زهرآلود به قلب جهان اسلام وارد کرد تا آن را تضعیف و تجزیه کند، رژیمی که قصد داشت با سوء استفاده از دروغ "خطر شیعیان" از طریق عادی سازی، در کشورهای عربی نفوذ کند؛ امروز از توافق تاریخی ایران و عربستان برای از سرگیری روابط سیلی خورده است. توافقی که نقشه ها و توطئه های آمریکایی صهیونیستی برای اختلاف افکنی میان ملتهایی که جغرافیا و مذهبشان یکی است را افشا کرد.

پربیننده ترین خبرها