امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت: امنیت و رفاه لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم

امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت: امنیت و رفاه لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 20:18

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان که امروز عمان را به مقصد بیروت ترک کرد، اندکی پیش وارد فرودگاه بین المللی بیروت شد.

العالم - ایران

سفیر ایران در بیروت، نمایندگانی از وزارت خارجه لبنان و نمایندگان دبیر کل حزب الله لبنان و رئیس مجلس نمایندگان لبنان در استقبال امیر عبداللهیان در فرودگاه بیروت بودند.

وزیر خارجه کشورمان فردا با همتای لبنانی و نخست وزیر این کشور و سپس با رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار خواهد کرد.

امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان هنگام ورود به فرودگاه بیروت گفت: امروز به بیروت آمدیم تا بار دیگر حمایت ایران از دولت ، ملت و مقاومت لبنان را اعلام کنیم. این سفر به مثابه فرصتی برای رایزنی درباره مسائل منطقه ای و بین المللی است. درباره درگیری های نظامی در سودان نگران هستیم. به انجام تلاشهای بیشتر برای تقویت صلح در منطقه در افغانستان و لیبی و یمن ادامه خواهیم داد. افکار و ایده هایی برای بهبود وضعیت در لبنان داریم و در گفتگو با مسئولان لبنانی مطرح خواهیم کرد. امنیت و رفاه لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم.

همچنین رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان در مراسم استقبال از امیر عبداللهیان در فرودگاه بیروت گفت: امیدواریم از سرگیری روابط ایران و عربستان، بازتاب مثبتی بر لبنان داشته باشد. ایران همواره در کنار لبنان بوده است. ایران در کنار ملت فلسطین برای بازپس گیری سرزمین و حقوقش ایستاده است. ایران از تمام مستضعفان و مسلمانان جهان حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها