برنامه‌های انتخاباتی اردوغان به دلیل بیماری لغو شد

برنامه‌های انتخاباتی اردوغان به دلیل بیماری لغو شد
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 07:41

رجب طیب اردوغان تمام برنامه‌های انتخاباتی‌ خود را که از پیش برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برنامه‌ریزی کرده بود، به دلیل بیماری لغو کرد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش رویترز، در حالی که کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه باقی مانده است - انتخاباتی که روز چهاردهم ماه مه برگزار می‌شود، اردوغان در حساب توییتر خود نوشت «امروز را به توصیه پزشکانم در خانه استراحت خواهم کرد».
ساعاتی بعد، ارکان کان‌دمیر، معاون رئیس کل حزب عدالت و توسعه ترکیه، اعلام کرد اردوغان در مراسمی که روز پنجشنبه در نیروگاه هسته‌ای آق‌قویو واقع در استان مرسین این کشور برگزار می‌شود، به‌صورت آنلاین حضور پیدا خواهد کرد.
او در توییتر نوشت: «برنامه انتخاباتی ما در استان مرسین نیز به روزهای آینده موکول شد.»
اردوغان شامگاه سه‌شنبه نیز در میانه یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی‌، با اعلام این‌که معده‌اش دچار التهاب شده است، برنامه را قطع کرد.
رئیس جمهور ترکیه به دلیل بحران معیشتی که گریبان‌گیر این کشور شده، بخشی از پشتیبانی خود را از دست داده است. از این رو پیش‌بینی می‌شود انتخابات آتی ترکیه بزرگ‌ترین چالش انتخاباتی باشد که‌ او در تمام دوران طولانی‌مدت ریاست‌جمهوری‌ خود با آن مواجه بوده است.
نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد احتمال این‌که اردوغان پس از دو دهه‌ حضور در قدرت، انتخابات را به رقبایش واگذار کند، اندک نیست.

پربیننده ترین خبرها