کارشناس سیاسی: جامعه رژیم صهیونیستی دچار دودستگی شده است

شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 15:16

یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه حتی در صورت برگزاری مجدد انتخابات، رژیم صهیونیستی دچار دودستگی شده تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو در صدد است تا حد ممکن نظرات و آرای شخصیت‌ها را به نفع خود جلب کند تا به اپوزیسیون بگوید که مجوز رسمی پذیرفتن قوانین را به دست آورده است.

العالم- فلسطین اشغالی

"اسماعیل مسلمانی" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت: جریان "حریدیم" بزرگ‌ترین جریان از نیروهای تندرو و میانه‌رو هستند، حزب "شاس" یکی از بزرگ‌ترین احزاب میانه‌رو است که همواره از حزب "لیکود" حمایت می‌کند.

مسلمانی افزود: جریان حریدیم یک غافلگیری داشتند اینکه آنها فتواهایی را درخصوص ماهیت اختلاط به‌دست آورده‌اند؛ زیرا آنها با اختلاط میان زن و مرد در خیابان مخالفت می‌کنند و این نخستین بار است که حریدیمی‌ها از حلقه خارج می‌شوند.. به نحوی که بخشی از آنها از جریان صهیونیسم هستند و بخشی از "قدرت یهودی" وابسته به "ایتمار بن گویر" و حزب شاس که همچنین فتواهایی را به دست آورده است. یک جریان تندرو وجود دارد که حتی درصد زیادی از آراء را ندارد.

این کارشناس سیاسی افزود: موضوع ترسناک در این خصوص این است که دیروز نتانیاهو توانست حمایت شخصیت‌های بسیاری را به نفع خود جلب کند به‌ویژه اینکه هفته آینده جلسه تابستانی جدید کنست برای تصویب قوانین قضایی آغاز می‌شود.

او در ادامه گفت: نتانیاهو با این اقدام به اپوزیسیون یادآور می‌شود از جمله به لاپید، گانتز و لیبرمن که برخی به ما ماموریت رسمی برای پذیرفتن این قانون را داده‌اند. این امر بدان معناست که اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم نیز موفق به حل و فصل اختلافات میان احزاب رقیب نشده است.

پربیننده ترین خبرها