آتش بس در سودان 72 ساعت دیگر تمدید شد

آتش بس در سودان 72 ساعت دیگر تمدید شد
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 20:48

شبه نظامیان نیروهای واکنش سریع در سودان از تمدید مهلت آتش بس انسانی در این کشور به مدت 72 ساعت دیگر خبر دادند.

العالم آفریقا

به گزارش العالم ، شبه نظامیان نیروهای واکنش سریع در سودان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آتش بس انسانی در سودان از نیمه شب یکشنبه (امشب) به مدت 72 ساعت دیگر تمدید می شود.

دربیانیه نیروهای واکنش سریع آمده است که " درپاسخ به درخواست های داخلی ، منطقه ای و بین المللی، آتش بس انسانی در سودان از نیمه شب یکشنبه (امشب) به مدت 72 ساعت دیگر با هدف باز کردن گذرگاه های انسانی و تسهیل تردد شهروندان برای رفع نیازهای خود و رسیدن به مناطق امن تمدید می شود.

نیروهای واکنش سریع در این بیانیه ، اعلام کرد: " ما بار دیگر پایبندی شدید خود را به آتش بس انسانی اعلام شده و توقف کامل درگیری ها اعلام می داریم، با وجود اینکه نیروهای کودتاگر و عناصر افراطی رژیم سرنگون شده (ارتش سودان) به طور مداوم به نقض آتش بس اقدام می کنند".

نیروهای واکنش سریع در بیانیه خود افزود: این نیرو با حملات مکرر کودتاگران در ساعات آتش بس مقابله کرده و این مساله به وضوح نشان دهنده مکر و نیرنگ نیروهای کودتاگر است، افزون بر اینکه این مساله نشان دهنده تعدد و اختلاف مراکز تصمیم گیرنده در داخل فرماندهی این نیروها است.

بیانیه شبه نظامیان واکنش سریع در خصوص نیروهای کودتا گر به نیروهای ارتش سودان اشاره دارد.

سودان از زمان آغاز جنگ در 15 آوریل (۲۶ فروردین ماه) بین نیروهای وفادار به فرمانده ارتش عبدالفتاح البرهان و محمد حمدان دقلو، که فرماندهی نیروهای شبه نظامی واکنش سریع را بر عهده دارد، در هرج و مرج و بی‌ثباتی فرو رفته است.

وزارت بهداشت سودان روز شنبه اعلام کرد که تلفات درگیری‌ها در این کشور به ۵۲۸ کشته و ۴ هزار و ۵۹۹ زخمی رسیده است.

پربیننده ترین خبرها