سرکرده داعش در سوریه کُشته شد

سرکرده داعش در سوریه کُشته شد
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 - 02:38

رئیس جمهور ترکیه با ظاهر شدن بر صفحه تلویزیون از کشته شدن سرکرده داعش طی عملیات عوامل اطلاعاتی این کشور در سوریه خبر داد.

العالم-ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شامگاه یک شنبه اعلام کرد که نیروهای سازمان اطلاعات این کشور(MIT) سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه را طی عملیاتی کشته‌اند.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، «ابو حسین القریشی»، سرکرده گروه تروریستی داعش طی عملیاتی که روز شنبه توسط نیروهای سازمان اطلاعات این کشور در سوریه انجام شد خنثی شده است.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه به مبارزه با گروههای تروریستی بدون تبعیض ادامه خواهد داد، افزود: ابو حسین القریشی از مدتها پیش تحت رصد سازمان اطلاعات ملی ترکیه بود.

داعش روز 30 نوامبر گذشته از کشته شدن «ابو حسن الهاشمی» سرکرده این گروه و جایگزینی ابو حسین القریشی به جای او خبر داده بود.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شمال سوریه گفته، عوامل اطلاعاتی ترکیه و نیروهای نظامی محلی با حمایت ترکیه روز شنبه منطقه‌ای در جیندرس در شمال غربی منطقه عفرین را مسدود کرده بودند.

به گزارش فارس، اعلام این خبر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه(24 اردیبهشت ماه) می‌تواند موقعیت اردوغان که حضور نظامی این کشور در خاک سوریه هزینه‌های زیادی را به مردم ترکیه تحمیل کرده و انتقادات زیادی را برانگیخته است تقویت کند.

دولت سوریه حضور ترکیه در خاک این کشور را غیرقانونی می‌داند و بارها از آنکارا خواسته است که خاک سوریه را ترک کند.

پربیننده ترین خبرها