فایننشال تایمز: اسد امتیازدهی به کشورهای عربی را رد کرده است

فایننشال تایمز: اسد امتیازدهی به کشورهای عربی را رد کرده است
سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 - 02:56

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت که رئیس جمهور سوریه هرگونه امتیاز دهی به کشورهای عربی در ازای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب را رد کرده است.

العالم-سوريه

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز دوشنبه گزارش داد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه هرگونه امتیاز دهی به وزیران خارجه کشورهای عربی در ازای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را رد کرده است.

این روزنامه انگلیسی در گزارش خود نوشت: «در حالی که کویت و قطر با هرگونه آشتی با سوریه مخالف هستند اما تعدادی از کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی، اردن، عراق و مصر آمادگی خود برای مذاکرات با دمشق را ابراز داشته‌اند».

یک مقام سعودی نیز به فایننشال تایمز گفته است: «فکر نمی‌کنم پیش از احیای روابط با ایران می‌توانستیم با دمشق ارتباط برقرار کنیم».

این مقام سعودی اضافه کرد: «ایجاد کانال گفت‌وگو با سوریه به معنای آن نیست که تمامی موضوعات با این کشور حل شده اما بدون این کانال نمی‌توانیم درباره آن چیزی که می‌خواهیم با دمشق مذاکره کنیم».

نشست مشورتی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، چهاردهم آوریل در جده با حضور نمایندگان و مقامات نُه کشور برگزار شده بود که پس از صدور یک بیانیه خاتمه یافت.

در بیانیه پایانی و مشترک این نشست مشورتی که روز بعد، (شنبه، پانزدهم آوریل) منتشر شد، تاکید شده بود کشورهای اردن، مصر و عراق به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر تمامیت ارضی سوریه تاکید و خواستار بازگشت آن به جمع کشورهای عربی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها