درگیری های خشونت آمیز در فرانسه در تظاهرات روز کارگر

سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 - 13:06

شهرهای مختلف فرانسه از جمله پاریس، پایتخت این کشور، شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگانی بود که به مناسبت روز جهانی کارگر برای اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی به خیابانها آمدند.

العالم اروپا

سالگرد روز کارگر در فرانسه امسال با تظاهراتی همراه بود و صدها هزار نفر با حضور در خیابان های پاریس علیه مکرون و دولتش در ادامه رد قانون افزایش سن بازنشستگی تظاهرات کرده و با سردادن شعارهایی خواستار کناره گیری مکرون و دولت وی شدند.

سارا دیبون، یکی از تظاهرکنندگان، گفت: ماکرون باید کنار برود و جای خود را به دیگران بسپارد که شایستگی بیشتری برای خدمت به مردم و حل مشکلاتشان دارند زیرا وی فقط به فکر ثروتمندان است و طبقات پایین تر را به حاشیه می راند

در ابتدای تظاهرات پیش بینی می شد روزی خشن در پی داشته باشد و درگیری‌های خونین و مرگباری میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس رخ داد که شماری از معترضان پس از پرتاب مستقیم کوکتل مولوتف و شلیک گاز اشک آور و ضربات باتوم مجروح و صدها نفر بازداشت شدند..

فیلیپ فرانسیس، یکی از اعضای اتحادیه کارگری فرانسه، به خبرنگار العالم گفت: به نظر من، برخوردهای خشونت آمیز بیشتری رخ خواهد داد، زیرا برای پذیرش قانون بازنشستگی، مقامات از خشونت و نیروهای پلیس بیشتری استفاده خواهند کرد و این همان چیزی است که در حال رخ دادن است. اکنون ما بیشتر احساس آزار و اذیت می کنیم.

به نظر می رسد فرانسه در صورت ادامه اعتراضات به این شکل خشونت آمیز در آستانه شوک های جدی امنیتی و سیاسی قرار گرفته است.

مراسم روز کارگر در فرانسه امسال در شرایطی خاص و در میان نارضایتی و خشم شدید طبقه کارگر از سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برگزار می‌شود و ماه‌هاست که اعتراض های آنان متوقف نشده و نشان‌دهنده بسته شدن بیشتر افق مذاکره دولت و اتحادیه هاست.

پربیننده ترین خبرها