با تلاش طرف های میانجی؛

درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه متوقف و آتش بس برقرار شد

درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه متوقف و آتش بس برقرار شد
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402 - 07:26

یک منبع در مقاومت فلسطین بامداد امروز (چهارشنبه) از موفقیت تلاش‌های طرف‌های میانجی برای آتش بس و توقف درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه الجزیره به نقل از این منبع تاکید کرد که توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه از بامداد امروز وارد مرحله اجرا شده است.

به دنبال توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه، هم اکنون آرامش نسبی بر نوار غزه حاکم شده و درگیری‌ها متوقف شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تماس‌های زیادی با مسئولان سازمان ملل و میانجی‌های قطری و مصری برای توقف حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه غزه برقرار کرده بود.

این آتش‌بس با تلاش مقامات مصر، قطر و سازمان ملل متحد به اجرا گذاشته شد.
درگیری‌های اخیر پس از شهادت شیخ «خضر عدنان»عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین که در اعتراض به بازداشت خودسرانه و غیر قانونی دست به اعتصاب‌ غذا در اسارت رژیم صهیونیستی زده بود، تشدید و به تبادل آتش بین دو طرف منجر شد.
در همین حال رویترز گزارش داد که آتش‌بس «متقابل و همزمان» در ساعت 3:30 بامداد - به وقت محلی - اجرایی شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در چندین مرحله تهاجم هوایی به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کردند.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که از بامداد روز سه شنبه تاکنون ۷۰ موشک از غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است. به دنبال این حملات موشکی تاکنون یک شهرک نشین ۴۶ ساله و یک زن صهیونیستی ۶۳ ساله در نتیجه شلیک راکت‌های مقاومت زخمی شدند.

به دنبال این حملات، گزارش‌های تأیید نشده از شهادت دو فلسطینی حکایت دارد، هرچند که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه رسما اعلام کرد که تا این لحظه کسی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت نرسیده است.

پربیننده ترین خبرها