دومین تیراندازی در صربستان؛ ۸ کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند

دومین تیراندازی در صربستان؛ ۸ کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 07:54

دومین تیراندازی در صربستان به کشته شدن دست‌کم ۸ و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر منجر شد.

العالم ـ اروپا

شامگاه پنجشنبه در شهری نزدیک به «بلگراد»، پایتخت صربستان یک فرد مسلح با شلیک گلوله دست‌کم ۸ نفر را به قتل رساند و ۱۳ نفر دیگر را زخمی کرد.

این دومین تیراندازی در صربستان در دو روز گذشته است. روز چهارشنبه هم گزارش شده بود یک دانش‌آموز پسر ۱۴ ساله در مدرسه‌ای در مرکز بلگراد با اسلحه پدرش با تیراندازی به سمت معلم، دانش‌آموزان و نگهبانان مدرسه ۸ دانش‌آموز و یک نگهبان را به قتل رسانده بود.

در تیراندازی جدید ضارب که گمان می‌رود یک مرد ۲۱ ساله باشد پس از تیراندازی تصادفی به سمت جمعیت در شهر «ملادنوواتس» از صحنه متواری شد. این شهر در جنوب بلگراد واقع شده و حدود ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارد.

این دو مورد تیراندازی باعث ایجاد موجی از وحشت در این کشورِ واقع در شبه‌جزیره بالکان شده که چنین تیراندازی‌هایی در آن رویدادی نادر محسوب می‌شود.

«براتیسلاو گاسیچ»، وزیر کشور صربستان تیراندازی روز پنجشنبه را «اقدامی تروریستی» توصیف کرد. وی همچنین گفت که یگان‌های پلیس و عوامل امدادرسان به صحنه عازم شده‌اند.

به گزارش فارس، با آنکه جنگ‌های دهه ۱۹۹۰ موجب باقی ماندن صدها هزار سلاح غیرقانونی در دستان گروهی از مردم در صربستان شده چنین رویدادهایی به ندرت در این کشور حوزه بالکان به وقوع می‌پیوندند. قبل از حادثه صبح چهارشنبه، آخرین تیراندازی کور سال ۲۰۱۳ در صربستان به وقوع پیوست که در جریان آن یک کهنه‌سرباز جنگ، ۱۳ نفر را در روستایی در مرکز صربستان به قتل رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها