به رغم اعلام آتش بس؛

صدای انفجارهای متوالی در پایتخت سودان همچنان به گوش می رسد

جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 14:25

با وجود اعلام موافقت ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع با آتش بس و موافقت با تلاش ها برای میانجی گری طرف های آفریقایی، نقض آتش بس و درگیری ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

العالم – آفریقا

به گزارش العالم ، با ادامه نقض آتش بس در سودان ، صدای انفجارهای متوالی از خارطوم پایتخت سودان و مناطق دیگر به گوش می رسد.

گروه های سیاسی آزادی و تغییر در سودان اعلام کرده اند که هیچ طرفی قادر به تثبیت وضعیت نظامی نیست و راه حل باید سیاسی باشد.

در راستای تلاش های سیاسی برای حل بحران سودان، ادیس ابابا پایتخت اتیوپی ، میزبان مذاکرات طرف های میانجی برای حل بحران سودان است.

"دفع الله الحاج" فرستاده فرمانده ارتش سودان گفت: همه مسئولان و همه کشورها و نیز رسانه ها باید بین مسئولان قانونی در سودان و شورشیان تمییز قائل شوند.

اما امریکا بار دیگر طرف های درگیر را به اعمال مجازات های جدید تهدید کرده است، و بایدن در بیانیه ای اعلام کرده است که آنچه در سودان روی می دهد ، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می رود.

" اوریل هینز " رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا هم طی سخنانی در کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنا اعلام کرد که طرف های درگیر برای حمایت خارجی با هدف یکسره کردن اوضاع میدانی تلاش می کنند.

هینز افزود: درگیری میان نیروهای مسلح و نیروهای واکنش سریع در سودان مدت طولانی ادامه خواهد یافت زیرا دو طرف معتقدند که می توانند از لحاظ نظامی بر طرف مقابل چیره شوند و انگیزه کمی برای حضور بر سر میز مذاکره دارند.

با ادامه درگیری ها ، بیشترین ضررها متوجه غیرنظامیانی است که درنتیجه وخامت اوضاع ، شمار زیادی از آنان مجبور به ترک سودان و پناه بردن به کشورهای همسایه شده اند. این درحالیست که سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در سودان هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها