موشک کروز ابومهدی المهندس که خواب را بر دشمنان محور مقاومت آشفته می کند

موشک کروز ابومهدی المهندس که خواب را بر دشمنان محور مقاومت آشفته می کند
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 - 17:48

مجهز به کلاهک هدایت شونده با رادار که توسط زیردریایی و رزمناوهای نیروی دریایی ایران پرتاب می شود. مجهز به موتور جت از نوع طلوع است و دارای بال های مستطیلی با نوک دایره ای می باشد. برد آن بیش از (1000) کیلومتر و قطر آن 55 سانتی متر است. توانایی عبور از سیستم های دفاعی دشمن را دارد.

العالم – کشکول

این همان موشک کروز "ابومهدی المهندس" است که خبر آن رسما در سال 2020 توسط امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (16 اردیبهشت ماه) از تجهیز ناوهای جنگی ارتش به این موشک خبر داد و گفت که به زودی از ناوشکن‌های مجهز به این موشک‌ها که هدفش تامین امنیت تنگه هرمز، سواحل غربی ایران در خلیج فارس، خلیج عمان و دریای عرب است، رونمایی می شود.

یکی از ویژگی‌های موشک ابومهدی پرتاب آن از زیر آب و زیردریایی و یا با پرتابگرهای سیار از ساحل یا خشکی است و می‌تواند در ارتفاع پایین پرواز کند. این توانمندی در جنگ الکترونیک کاربرد دارد، این موشک قابلیت پاسخ سریع و انتخاب هدف در میدان و عبور از پدافند هوایی دشمن را داشته و دارای قدرت تخریبی بالایی است.

شهید ابو مهدی المهندس تا زمانی که زنده بود در عراق و منطقه خاری بر چشمان نیروهای تروریستی آمریکایی و مزدورانشان از جمله تکفیری ها و داعش بود، اینک پس از شهادت از طریق شاگردانش که از مکتب وی فارغ التحصیل شده اند با موشکی که به نام اوست، خواب دشمن را آشفته کرده و مانند صاعقه بر سر تروریستهای تکفیری فرود خواهد آمد تا دیگر فکر حمله به ایران و محور مقاومت را به مخیله خود راه ندهند.

پربیننده ترین خبرها