گزارش العالم از نشست حقوق بشری درتهران/ «منافقین، خائنین دیروز شاکیان امروز»

گزارش العالم از نشست حقوق بشری درتهران/ «منافقین، خائنین دیروز شاکیان امروز»
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 - 19:49

به مناسبت سالگرد طرح پرونده حمید نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد، نشستی با موضوع حقوق بشر تحت عنوان «منافقین، خائنین دیروز شاکیان امروز» در تهران با حضور برخی  فعالان حقوق بشر و شماری از ذینفعان برگزار شد.

العالم ایران

به گزارش خبرنگار العالم، نشست بین المللی حقوق بشر در تهران به همت کمیته حقوق بشر ایران با حضور حقوقدانان، کارشناسان، اصحاب رسانه و شماری از اعضای جدا شده و خانواده های قربانیان حملات تروریستی گروهک منافقین برگزار شد، در نشست شرکت کنندگان به جنبه های مختلف مسائل حقوق بشری و چندین پرونده حقوق بشری به ویژه پرونده حمید نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد را بررسی کردند.

حقوق بشرمجید فرزند حمید نوری شهروند زندانی بازداشت شده در سوئد در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: بازداشت پدرم با اتهامات سخیف صورت گرفته است. اکنون پس از گذشت چهل و دو ماه از بازداشت پدرم، وی از کمترین امکانات انسانی مانند دسترسی به وکیل، ارتباط با خانواده و خدمات پزشکی محروم است."

حقوقدانان در این دیدار تاکید کردند غرب از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای اهداف سیاسی استفاده می کند و شواهد زیادی مبنی بر عدم رعایت حقوق بشر از سوی غرب نسبت به ملت های دیگر وجود دارد، می توان علاوه بر حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی، سلب حقوق فلسطینیان و آواره کردن آنها از سرزمین هایشان، به سلاح های آمریکایی استفاده شده در جنگ ها نیز اشاره کرد.

حسین جعفری از فعالان مدافع حقوق بشر و استاد دانشگاه گفت: اروپایی ها از حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی برای فشار بر مردم استفاده می کنند اما همه معتقدند آنها حقوق بشر را در مقابل مردم خود زیر پا می گذارند.

هيبة الله نژندي منش وکیل مدافع حمید نوری نیز خاطرنشان کرد: پرونده حمید نوری برای ارزیابی حقوق بشر ادعایی اروپایی ها مورد خوبی است چرا که آنها ثابت کرده اند که گفته ها و اقدامات آنها در این زمینه قابل اجرا نیست و در این پرونده موارد بسیاری از موارد نقض حقوق بشر را مشاهده می کنیم.

شرکت کنندگان در این نشست تصریح کردند، کشورهای سلطه جو، مدعیان دفاع از حقوق بشر هستند، اما در صف مقدم ناقضان این حقوق قرار دارند و حقوق بشر همواره دستاویزی برای فشار بر کشورهای مستقل برای رسیدن به اهداف سلطه جویانه آنها بوده است.

امروزه اکثر مدعیان حقوق بشر، از این واژه به عنوان حربه ای برای مطامع خود استفاده می کنند به طوری که کرامت انسانی را در مواجهه با ملت های دیگر زیر پا می گذارند به طوری که شاهدیم بعضا الگوهای رفتاری آنها در مواردی با تروریسم منطبق و ​​مخالف حقوق بشر است.

پربیننده ترین خبرها