استقبال روسيه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

استقبال روسيه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 - 02:13

وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب، این تصمیم را نشان دهنده عزم کشورهای عربی برای اتخاذ سیاستهای مستقل در مسائل جهانی خواند.

العالم-سوریه

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم وزاری خارجه اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت روسیه به این سازمان واکنش نشان داد.

براساس گزارش تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه گفته، تصمیم کشورهای عضو اتحادیه عرب برای احیای جایگاه سوریه نشان میدهد که این کشور به دنبال اتخاذ سیاست مستقل در حوزه مسائل جهانی هستند.

وی در ادامه این بیانه تاکید کرد، مسکو از این گام که مدتها منتظرش بود و نتیجه آن بازگشت دمشق به خانواده عربی است استقبال می‌کند.

این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد، فرض ما این است که احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب که خود از اعضای موسس آن بوده است فضای سالمتری را در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌کند و غلبه بر عواقب ناشی از بحران سوریه را تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر تصمیم درست وزرای خارجه اتحادیه عرب اضافه کرد، این تصمیم نشان دهنده عزم کشورهای عضو اتحادیه عرب برای اجرای سیاستهای مستقل در صحنه جهانی و تقویت هماهنگیها برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین المللی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها