ناآرامی‌های سیاسی در پاکستان/عمران‌خان بازداشت شد + فیلم

ناآرامی‌های سیاسی در پاکستان/عمران‌خان بازداشت شد + فیلم
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 - 14:43

«عمران‌خان» نخست وزیر سابق پاکستان در ارتباط با پرونده اتهام فساد مالی امروز در اسلام‌آباد بازداشت شد.

العالم - جهان اسلام

شبکه‌های خبری پاکستان لحظاتی پیش از محل دادگاه عالی اسلام‌آباد اعلام کردند که ماموران دیوان ملی محاسبات (NAB) اقدام به بازداشت عمران خان کردند.

این درحالی است که رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد بازداشت رهبر مخالفان را اقدامی اشتباه دانست و دستور داد تا فرمانده پلیس پایتخت هر چه سریعتر در دادگاه حاضر و توضیحات لازم را ارائه دهد در غیر این صورت دادگاه، نخست وزیر پاکستان را احضار خواهد کرد.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان که امروز برای حضور در جلسه دادگاه و تقاضا برای دریافت قرار وثیقه از لاهور به اسلام‌آباد سفر کرده بود، لحظاتی پیش توسط ماموران دیوان ملی محاسبات در ارتباط با پرونده اتهام اختلاس مالی بازداشت شد.

بازداشت عمران خان همزمان با تداوم ناآرامی‌های سیاسی در پاکستان درحالی انجام می‌شود که روز گذشته سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه دخالت نهادهای نظامی و امنیتی جدال میان دولت و اپوزیسیون، نسبت به اتهامات نخست وزیر سابق پاکستان هشدار جدی داد.

عمران خان ۷۱ ساله رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان سال گذشته در جریان یک تجمع سیاسی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و از آن پس تحت تدابیر شدید امنیتی سفر می‌کند.

نخست وزیر سابق پاکستان که اواخر فروردین سال گذشته با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی را به بی‌کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها