در غیاب حکومت های عرب.. غزه با گوشت و خون فرزندانش دفاع می کند

در غیاب حکومت های عرب.. غزه با گوشت و خون فرزندانش دفاع می کند
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1402 - 09:34

چیزی که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد این است که کار عرب ها به جایی رسیده است که پس از هر بار تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین، شروع به میانجی گری بین گروه های فلسطینی و متجاوزان صهیونیست می کنند. آنها اگر قبلا فقط محکوم می کردند – آن هم به روشی که سنگینی و تلخی اش کم از میانجی گیری الان نبود - اکنون این چنین در حضیض حقارت افتاده اند.

العالم - کشکول

پس از جنایت هولناک کابینه تروریستی نتانیاهو که به شهادت سه تن از فرماندهان گردان قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و خانواده هایشان انجامید، انتظار می رفت که حداقل تصویر پیکر بی جان کودکان، وجدان مسئولان عرب را بیدار و آنها را وادار کند از لاک سکوت و محکوم کردن صرف و میانجی گیری بیرون بیایند، اما همان سکوت و همان محکوم کردن های نمایشی ادامه یافت و در این بین برخی حتی برای میانجی گری به تکاپو افتاده اند.

نمی دانیم چرا مقاومت غزه یک روز کامل صبر کرد تا بعد جواب تجاوزات رژیم صهیونیستی را بدهد اما احتمال می دهیم که شاید این درنگ برای امتحان عرب ها بوده است؛ شاید می خواستند غیرت عربی و اسلامی عرب ها را محک بزنند اما طبق معمول عرب ها در این امتحان هم مردود شدند وگرنه غزه هیچ وقت منتظر منت عرب ها نمانده و نمی ماند و هیچگاه هراسی از تروریسم و طغیان صهیونیست ها نداشته است.

غزه دیروز و پس از اطمینان از مردود شدن برخی عرب ها در آزمون غیرت و تعصب عربی و اسلامی، با شلیک بیش از 300 موشک به شهرک های صهیونیست نشین و تل آویو انتقام شهدایش را گرفت.

عملیات "انتقام آزادگان" که دیروز اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت فلسطین آن را آغاز کرد، تا این لحظه به مجروح شدن 5 صهیونیست انجامیده و پروازهای فرودگاه بن گوریون در تل آویو را مختل کرده است.

نتانیاهو و دار و دسته اش تصور می کردند که پس از کشتار غزه، مقاومت را مهار کرده اند، اما خبرهایی که از داخل این رژیم به گوش می رسد، نشان می دهد که نظامیان این رژیم برای اولین بار از سامانه "فلاخن داوود" برای رهگیری موشک های مقاومت استفاده کرده اند.

"فلاخن داوود" سامانه ای است که برای رهگیری موشک هایی با برد 100 تا 200 کیلومتر و بخشی از زره موشکی این رژیم شامل سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک های کوتاه برد و دو سامانه "آرو-2" و "آرو – 3" برای رهگیری موشک های دوربرد طراحی شده است.

پس از مدت مدیدی، برای اولین بار آژیر خطر در تل آویو و شهرهای اطراف آن و در همه شهرها و شهرک های جنوب فلسطین اشغالی به صدا درآمد. پیش از این، حملات موشکی مقاومت به شهرک های اطراف غزه منحصر می شد اما این بار به مرکز اراضی اشغال شده در سال 48 رسید.

تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی به غزه از صبح روز سه شنبه با اینکه تا الان به شهادت 21 فلسطینی و مجروح شدن 64 نفر دیگر انجامیده، نتوانسته است خللی در عزم مقاومت غزه ایجاد کند. این در حالی است که هیچ امیدی به برخی رژیم های عربی و سیستم عدالت بین المللی نیست. غزه اگر چه با خون فرزندانش مقاومت می کند اما به تروریستی مثل نتانیاهو اجازه نمی دهد معادله جدیدی را تحمیل کند.

پربیننده ترین خبرها