درگفت وگو با العالم به مناسبت روز نکبت؛

عضو ارشد جهاد اسلامی: جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین 74 سال است که ادامه دارد

دوشنبه 25 ارديبهشت 1402 - 13:42

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت که "شکست فلسطین" در واقعه موسوم به "نکبه" (روز تاسیس رژیم صهیونیستی)، جنایت دامنه دار دوران معاصر از سال 1948 تا به امروز علیه ملت فلسطین در جریان است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رنج ملت فلسطین از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت) همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد که ملت فلسطین هیچ گاه مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی و پروژه شهرک سازی این رژیم در خاک فلسطین را متوقف نکرده و نخواهد کرد.

ابو شریف تصریح کرد که با وجود گذشت 74 سال از روز نکبت تاسیس رژیم صهیونیستی و شکست فلسطین در این واقعه، هنوز هم نیمی از ساکنان اراضی اشغال شده، فلسطینی هستند و این امر نشان می دهد که عملیات پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، شکست خورده است.

وی گفت: امروز فلسطینی ها هفتاد و پنجمین سالگرد شکست در واقعه روز نکبت را در حالی برگزار می کنند که صهیونیست ها فلسطین را در اشغال خود دارند و بیش از 750 هزار فلسطینی را از خانه و کاشانه خود رانده اند.

فلسطینیها به همین مناسبت (امروز) با در دست داشتن پلاکاردهایی که اسامی شهرها و روستاهایشان – که اجدادشان از آنجا رانده شده اند – و پلاکاردهایی که روی آنها عکس کلید به عنوان نماد بازگشت به وطن نقش بسته است، در اردوگاه ها و قدس و کرانه باختری و غزه تظاهرات می کنند. قرار است امسال برای اولین بار سازمان ملل مراسمی را به همین مناسبت در مقر خود در نیویورک برگزار و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در این مراسم درباره سرگذشت فلسطین سخنرانی کند.

پربیننده ترین خبرها