مسکو: معاهده نیروهای مسلح اروپا برای امنیت ما مضر است

مسکو: معاهده نیروهای مسلح اروپا برای امنیت ما مضر است
سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 - 06:51

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه معاهده نیروهای مسلح اروپا با منافع امنیتی مسکو مغایرت دارد، گفت که این کشور به زودی از این معاهده خارج می‌شود.

العالم-اروپا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید معاهده نیروهای مسلح اروپا با منافع امنیتی کشورش مغایر است.

پارلمان روسیه بعد از دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور در تاریخ دهم می، قرار است تصمیم بگیرد که چه زمانی به‌طور رسمی از پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا خارج شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ریابکوف در مصاحبه با هفته‌نامه پارلمان روسیه توضیح داد: «اگر کسانی هنوز امیدوار بودند و این توهم را داشتند که روسیه به معاهده [نیروهای مسلح اروپا] بازگردد، از بین خواهد رفت».

روسیه در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که مشارکت خود در معاهده نیروهای مسلح اروپا، که هدف آن تنظیم تعداد نیروهای مستقر توسط کشورهای پیمان ورشو و ناتو بود، را به‌طور کامل متوقف می‌کند.

طبق این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: «این معاهده به دلیل تغییر وضعیتی که دچارش شد، مغایر با منافع امنیتی ما است. این واقعیت آشکار اکنون باید در غرب به رسمیت شناخته شود».

ریابکوف هفته گذشته به عنوان نماینده پوتین در فرآیند قانونی پارلمان روسیه برای خارج‌شدن از معاهده نیروهای مسلح اروپا منصوب شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها