ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد+ویدیو

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد+ویدیو
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 - 09:38

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از ۲۹ شهریور سال ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده بود، امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) وارد آب‌های کشورمان شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که به نام ناوگروه ۳۶۰ نیز شناخته می‌شود، امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) وارد آبهای سرزمینی کشورمان شد. این ناوگروه از ۲۹ شهریور سال ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده بود.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از اعزام به ماموریت دور کره زمین از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت.

ناوگروه 86پس از این توقف ناوگروه با ادامه مسیر به سمت دریای جاوه و عبور از تنگه مکاسار و دریای سلبس، برای نخستین بار در تاریخ دریانوردی نظامی ایران پا به عرصه وسیع و پهناور اقیانوس آرام گذاشت و با عبور از بیشترین عرض اقیانوس آرام و گذر از کنار جزایر میکرونزی و پولینزی به سمت تنگه ماژلان در جنوب قاره آمریکا حرکت کرد و با عبور از این تنگه وارد اقیانوس اطلس جنوبی شد و سپس با حرکت به سمت شمال و عبور از سواحل شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل، نهایتا در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلوگیری کرد که این پهلوگیری مصادف با یکصدوبیستمین سالگرد برقراری روابط ایران و برزیل بود.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از توقف چند روزه در ریودوژانیرو، با عبور از عرض اقیانوس اطلس در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی پهلوگیری کرد و در این شهر نیز چند روزی توقف کرد.

صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران بود و دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت کردند تا نهایتا با طی حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر باقی‌مانده، در بندرعباس پهلوگیری کنند.

مجموع مسیر طی‌شده توسط ناوگروه ۸۶ نداجا تاکنون حدود ۶۳ هزار کیلومتر بوده و این ناوگروه تاکنون ۴ بار از خط استوا عبور کرده است.

پربیننده ترین خبرها