حضور بشار اسد در اجلاس سران عرب در جده

حضور بشار اسد در اجلاس سران عرب در جده
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 - 22:11

وزیر خارجه سوریه در سخنانی از جده اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در نشست سران کشورهای عرب در روز جمعه حضور پیدا خواهد کرد.

العالم - سوریه

به نقل از النشره، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در سخنانی از جده عربستان گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست سران عرب حضور پیدا خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد: همه کشورهای عربی ستاره هستند و ما به لطف حکمت، درایت و رهبری صحیح به وضعیت عادی‌مان به عنوان عرب بازمی‌گردیم.

وی درباره شروط بازگشت آوارگان سوری و بازسازی سوریه هم ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه دیکته علیه دمشق، اعلام کرد: هر طرفی که برای ما شرط می‌گذارد، بهتر است این افکار را برای خودش نگه دارد. ما التماس نمی کنیم و نخواهیم کرد. ما وارد جنگ علیه تروریسم شدیم و هر کسی که قصد کمک دارد، ما استقبال می‌کنیم.

ایمن سوسان، دستیار وزیر امور خارجه سوریه هم در گفت‌وگوی اختصاصی با «الشرق الاوسط» خبر داده بود که «بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جده حضور خواهد داشت.

هفتم ماه می بود که وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در نشستی فوق العاده، تصمیم خود را برای رفع تعلیق عضویت دمشق در این نهاد منطقه‌ای یا به عبارتی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اعلام کردند و بعد از آن رسانه‌های جهان به نقل از مقامات دیپلماتیک کشورهای عربی گزارش دادند که بشار اسد در اولین نشست سران کشورهای عربی شرکت خواهد کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها