بایدن اعطای بسته نظامی 375 میلیون دلاری به اوکراین را اعلام می‌کند

بایدن اعطای بسته نظامی 375 میلیون دلاری به اوکراین را اعلام می‌کند
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 14:30

بسته مذکور که اعطای آن در نشست گروه 7 اعلام می‌شود، شامل توپخانه، مهمات و موشک‌اندازهای هایمارز خواهد بود.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی گفت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بسته کمک نظامی 375 میلیون دلاری به اوکراین را در حالی که در هیروشیمای ژاپن برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه 7، 2023، حضور دارد، اعلام خواهد کرد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت بسته مذکور شامل توپخانه، مهمات و موشک‌اندازهای هایمارز خواهد بود.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز برای شرکت در نشست گروه 7 به همراه ریشی سوناک و دیگر متحدانش وارد ژاپن شد. ایالات متحده در روزهای اخیر، راه را برای ارسال جت‌های جنگنده اف‌16 به اوکراین هموار کرده است.

رئیس جمهور اوکراین پس از ورود به هیروشیما در توییتی نوشت: «صلح نزدیک‌تر خواهد شد».

کاخ سفید نیز گفته است جو بایدن در کنفرانس هیروشیما به متحدان خود اطلاع داد که اجازه می‌دهد هواپیماهای پیشرفته به کی‌یف اهدا شود. بایدن همچنین از آموزش خلبانان اوکراینی خبر داده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستا از تصمیم‌های مذکور استقبال و متحدانش را تشویق کرد تا جت‌هایی را که رئیس‌جمهور اوکراین درخواست کرده است، در اختیار اوکراین قرار دهند.

انتظار می‌رود زلنسکی در نشست‌های روز یکشنبه با سران کشورهای گروه 7 شرکت کند. این وضع، به طور بالقوه او را با نارندرا مودی و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا - سران هند و برزیل - که مانند متحدان غربی از اوکراین حمایت نکرده‌اند، مواجه خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها