تحلیلگر سوری درگفتگو با العالم: رهبران عرب به نقش مهم سوریه در اتحادیه عرب اذعان کردند

شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 19:16

یک تحلیلگر سوری تاکید کرد که اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به خاطر نشستن روی آن کرسی نیست، بلکه به علت جایگاه و نقش رهبری آن است و همه رهبران شرکت کننده در اجلاس جده به نقش مهم سوریه، حق و حقوق این کشور و بی عدالتی که در 12 سال گذشته بر دمشق وارد شد، اذعان کردند.

العالم - سوریه

«قاسم حدرج» مشاور روابط بین الملل در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: «بدون شک حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه پس از غیبت 12 ساله در اجلاس سران کشورهای عربی، حضوری قاطع بود. در این سال ها برادران یوسف به سوریه زور می گفتند و امروز، دمشق عزیز آن محفل شده و این سمت را با اقتدار به عهده گرفته است.»

وی خاطرنشان کرد: اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به خاطر نشستن روی آن کرسی نیست، بلکه به علت جایگاه و نقش رهبری آن است و همه رهبران شرکت کننده در اجلاس جده به نقش مهم سوریه، حق و حقوق این کشور و بی عدالتی که در 12 سال گذشته بر دمشق وارد شد، اذعان کردند.

حدرج تاکید کرد: اگر به اجلاس‌های گذشته برگردیم، در مورد قضیه فلسطین، لبنان و یمن همان دستور کارها و همان صحبت‌های قبلی را می‌یابیم و تمام جملات احمد ابوالغیط و دیگران فاقد راه حل سیاسی است.

وی با اشاره به سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این اجلاس خاطرنشان کرد: این بازگشت، حکایت از اهمیت تعلق و بازگشت به آغوش عربی داشت از این رو بر اساس این فرآیند دمشق به جایگاه خود در رهبری اتحادیه عرب بازگشت.

حدرج افزود: «این حضور، مؤید پیروزی سوریه بلکه پیروزی محور و اصولی بود که از روز اول مطرح کرد که عبارت است از: اهمیت آرمان فلسطین و اهمیت عدم دخالت کشورهای عربی و غیر عربی در امور داخلی سوریه، وحدت و یکپارچگی سرزمین سوریه و تلاش برای کمک به دمشق و التیام زخم های سوریه.»

وی گفت: امیدوار بودیم که این اجلاس سران کشورهای عربی پس از 12 سال، با سرپیچی از سیاست های دیکته شده از سوی آمریکا، محاصره این کشور علیه سوریه را بشکند.

پربیننده ترین خبرها