تمرکز اپوزیسیون ترکیه بر فساد و اقتصاد و رابطه دولت و اردوغان با "تروریسم"

تمرکز اپوزیسیون ترکیه بر فساد و اقتصاد و رابطه دولت و اردوغان با
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 18:59

اپوزیسیون ترکیه با تمرکز بر کارت آوارگان و اقتصاد در تلاش است آرای رای‌دهندگان در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را به نفع نامزد خود، کمال قلیچدار اوغلو در مقابل رقیبش رجب طیب اردوغان جلب کند.

العالم- ترکیه

به گزارش العالم، اپوزیسیون ترکیه بعد از به‌دست آوردن نتایج بهت‌آور در انتخابات ریاست جمهوری، تلاش می‌کند استراتژی خاصی را برای دور دوم انتخابات آماده کند تا اشتباهات و رویکردهای غلط گذشته خود را جبران کند؛ استراتژی که پیروزی قلیچدار اوغلو را در مقابل رقیبش، اردوغان تضمین کند.

اپوزیسیون در صدد تشویق تمام رای‌دهندگان در دور اول انتخابات به حضور در دور بعدی و نیز غایبان در دور اول را برای مشارکت در دور دوم است در همین زمینه تمام رهبران، نمایندگان و استانداری‌ها در تلاش‌ هستند تا دیدارهایی مستقیم با رای‌دهندگان صورت دهند.

در مقابل، به دنبال حمایت قلیچدار اوغلو از "حزب دموکراتیک خلق" مرتبط با "پ ک ک"- که گروهی تروریستی در ترکیه محسوب می‌شود- که باعث از دست دادن آرای ملی‌گرایان شده است ائتلاف مخالف ملت رويكردی بسیار افراطی اتخاذ کرده است، اردوغان تلاش می‌کند صحنه‌هایی از این حمایت و ارتباط را نشان دهد امری که آرای رای‌دهندگان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

گرایش اپوزیسیون به سمت رای‌دهندگان ملی‌گرا به این دلیل است که بیشتر آرای آنها در دور نخست به نفع سینان اوغان، سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ثبت شد که گفتمان نژادپرستانه ناسیونالیستی متمرکز بر پناهندگان را اتخاذ کرد.

کمال قلیچدار اوغلو که پیش از این از بازگشت پناهندگان به کشورشان در یک بازه زمانی دو ساله سخن می‌گفت در ویدیویی گفته است: من هرگز پشت یک میز با سازمان‌های تروریستی ننشستم و نخواهم نشست. من همه پناهندگان را پس از اینکه به قدرت برسم به کشور خودشان خواهم فرستاد.”

قليچدار اوغلو در اتخاذ اين موضع سختگیرانه‌تر در قبال پناهندگان و موضوع تروریسم دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: تصاحب آرای رای‌دهندگان ملی‌گرا و حمایت‌شان و نیز کسب حمایت اوغان و متقاعد ساختن او به پیوستن به ائتلاف وی و متعاقبا تصاحب آرای هواداران او در دور دوم انتخابات.

قلیچدار اوغلو همچنین سه هدف اصلی کمپین انتخاباتی خود را اعلام کرد که عبارتند از اتخاذ گفتمان نژادپرستانه در قبال پناهجویان، تمرکز بر فساد و اقتصاد و رابطه دولت و اردوغان با "تروریسم".

با چنین رویکردی این سوال مطرح است که آیا اپوزیسیون در رسیدن به هدف خود یعنی تصاحب آرای بیشتر رای‌دهندگان موفق خواهد شد و خواهد توانست بر حس ناامیدی رای‌دهندگان غلبه کند؟

پربیننده ترین خبرها