طبق نتایج یک نظرسنجی:

دو سوم اسرائیلی‌ها حاضر به زندگی در قدس نیستند

دو سوم اسرائیلی‌ها حاضر به زندگی در قدس نیستند
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 11:02

نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که دو سوم اسرائیلی‌ها بر این باور هستند که قدس حتی ۵۶ سال پس از اشغال آن، متحد و یکپارچه نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین الیوم، نتایج نظرسنجی که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از شهروندان اسرائیلی بر این باور هستند که قدس متحد نیست، در مقابل ۲۳ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که قدس متحد است.

طبق این نظرسنجی، ۶۲ درصد اسرائیلی‌ها از زندگی کردن در قدس امتناع می‌کنند؛ اما در مقابل ۳۰ درصد آنها حاضر هستند در این شهر زندگی کنند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی در اراضی اشغالی است، دلیل این نتایج را ترکیب جمعیتی این شهر اشغالی دانست و یادآور شد که ۴۰ درصد از ساکنان قدس شهروندان فلسطینی و ۶۰ درصد اسرائیلی هستند.

این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه نیز گزارش داد، در میان شهروندان اسرائیلی ساکن قدس، سکولارها اقلیت بوده و تنها ۲۰ درصد جمعیت آنها را تشکیل می‌دهند، همچنین پیروان جریان دینی افراطی حریدی ۳۵ درصد، مذهبی‌های ناسیونالیست ۲۰ درصد و محافظه‌کاران ۲۵ درصد آنها را تشکیل می‌دهند.

این رسانه اسرائیلی تاکید کرد، ترکیب جمعیتی قدس نقش موثری در تبدیل شدن آن به یکی از فقیرترین شهرهای اراضی اشغالی داشته و نرخ فقر در این شهر دو برابر متوسط فقر در کل اراضی اشغالی است.

این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد که اگر کمک اقتصادی هنگفتی که کابینه سالانه به شهرداری اسرائیل در قدس اشغالی ارائه می‌کند و حدود یک میلیارد شکِل است، نبود، این نهاد تعطیل شده بود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد که کابینه‌های اسرائیلی به دلیل اعطای مبالغ بالایی در قالب کمک‌هزینه‌های تامین اجتماعی به پیروان جریان دینی حریدی و تشویق آنها به کار نکردن، مسؤول وخامت شرایط اقتصادی قدس هستند.

این شبکه عبری زبان در پایان نیز تاکید کرد، گرچه ساختار آموزش حریدی اجازه آموزش دروس اصلی همانند انگلیسی، علوم پایه و ریاضیات را که دانستن آنها برای ورود به بازار کار ضروری است، نمی‌دهد؛ اما کابینه اسرائیل به تامین بودجه آن ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها