گفت وگوی سلطان عمان با رئیس جمهور مصر درباره مسائل منطقه‌ای

گفت وگوی سلطان عمان با رئیس جمهور مصر درباره مسائل منطقه‌ای
دوشنبه 1 خرداد 1402 - 03:25

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، سلطان عمان در سفر به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت وگو کرد.

العالم-مصر

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در مقر ریاست جمهوری این کشور با هیثم بن طارق السعید سلطان عمان دیدار و پشت درهای بسته گفت وگو کرد.

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت: دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی در چارچوب هماهنگی و رایزنی دائمی دو کشور و تلاش برای دستیابی به ثبات و امنیت منطقه به ویژه با توجه به تهدیدات بزرگی که منطقه و بسیاری از کشورهای عربی با آن روبرو هستند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور مصر و سلطان عمان بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌های موجود به گونه‌ای که از منافع ملت‌های عرب محافظت کرده و توانایی‌ها و دستاوردهای آنها را حفظ کند، تأکید کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزوده است: سلطان هیثم بن طارق در این دیدار از روابط برجسته مصر و عمان و پیوندهای دوستی و برادری دو ملت قدردانی کرده و بر تمایل عمان برای تقویت چارچوب های همکاری موجود بین دو کشور و گشایش راه‌های همکاری‌های جدید تاکید کرده است.

این گزارش می‌افزاید، دو طرف همچنین درباره چشم انداز همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها و ادامه رایزنی و هماهنگی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کردند.

این نخستین سفر سلطان عمان به مصر از زمان رسیدن به قدرت در سال ۲۰۲۰ است که به دعوت السیسی انجام شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها