دعوت امارات از هرتزوگ و نتانیاهو برای سفر به ابوظبی

دعوت امارات از هرتزوگ و نتانیاهو برای سفر به ابوظبی
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 03:37

سفیر امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی، دعوتنامه‌هایی را به نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشور ارائه داد.

العالم-امارات

در ادامه اقدامات امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی، نخست‌وزیر و رئیس این رژیم جعلی برای سفر به این کشور دعوت شدند.

«محمد آل خواجه» سفیر امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی شامگاه دوشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، دعوت‌نامه‌هایی برای سفر به این کشور را به آنها ارائه کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو در حالی پس از ماه‌ها تاخیر برای انجام اولین سفر رسمی خود به امارات عربی متحده دعوت شده که این سفر برای شرکت در اجلاس آب و هوای دبی همراه با تعداد زیادی از سران کشورهای خارجی است.

طبق این گزارش، با اینکه که مشخص نیست کدام یک از سران رژیم تروریست صهیونیستی این دعوت را خواهند پذیرفت، اما نتانیاهو تقریباً پنج ماه قبل و پس از بازگشت به نخست‌وزیری، تلاش کرده بود تا امارات را به اولین مقصد خارجی خود تبدیل کند.

با این حال دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو در آن زمان اعلام کرد که امارات عربی متحده در بحبوحه خشم ابوظبی از ورود غیرقانونی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، این سفر را لغو کرد.

بن‌گویر روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) نیز بار دیگر به همراه تعدادی از صهیونیست‌ها به‌صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شد که با محکومیت گسترده‌ای از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین، ترکیه، قطر، اردن و مصر مواجه گردید.

پربیننده ترین خبرها