تشکیل کارگروه مشترک ایران و عربستان برای پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت

تشکیل کارگروه مشترک ایران و عربستان برای پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 22:25

در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع ‌جهانی بهداشت در ژنو دکتر بهرام‌ عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان و فهدبن عبدالرحمن الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی دیدار و بر پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت با مشارکت دو کشور و ارتقای سلامت در گردهمایی‌های بزرگ دینی به ویژه حج تاکید کردند.

العالم - ایران

به گزارش اعلام وزارت بهداشت، در این ملاقات وزرای بهداشت دو کشور، پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت در مسیر کمک به ارتقای بهداشت در منطقه را مستلزم تشکیل کارگروه پیگیری تفاهمات دوجانبه دانسته و بر تشکیل این کارگروه توافق کردند.

وزرای بهداشت ایران و عربستان در این دیدار شیوه‌های ارتقای سلامت در حوزه گردهمایی‌های بزرگ به ویژه حج را بررسی کردند.

وزیر بهداشت عربستان در این دیدار همچنین نسبت به امضای یادداشت تفاهم با جمهوری اسلامی در حوزه همکاری‌های سلامت و تشکیل کارگروه پیگیری اجرای آن اعلام آمادگی کرد.

در این نشست مقرر شد به زودی مقامات مرتبط در وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت عربستان برای عملیاتی شدن مباحث مطروحه نشست مشترکی برگزار کنند.

همکاری در زمینه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، تبادل محققان حوزه سلامت، برگزاری همایش های مشترک علمی و توسعه گردشگری سلامت از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

طرفین در این نشست ضمن ابراز خرسندی از بهبود روابط دو کشور، برای توسعه دیپلماسی سلامت در حوزه‌های مختلف در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای‌ و پیشبرد همکاری‌ها برای کنترل بیماری‌های واگیر و مبادله تجربه در زمینه کاهش بیماری های غیرواگیر اعلام آمادگی کردند.

پربیننده ترین خبرها