رییس سازمان انرژی اتمی: قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست

رییس سازمان انرژی اتمی: قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 21:51

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست، تصریح کرد: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای کشور کاملا بومی شده است.

العالم - ایران

محمد اسلامی در گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از این فناوری ارزش‌آفرین برخوردار است به‌طوری‌که شرکت‌ها و کشورهای فراوانی در سطح جهان خواهان آب سنگین ایران و مشتقات آن هستند.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: مشتقات آب سنگین یک تحول اساسی در صنعت دارویی، بهداشت و درمان ایجاد می‌کند. مولفه‌ای که قدرت‌ساز بوده و داروهایی که بر پایه آن تولید می‌شود در مرز دانش قرار دارند.

وی گفت: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای از صفر معدن یعنی اکتشاف و شناسایی، استخراج و فرآوری از معادن، تبدیل، غنی‌سازی، تولید سوخت و استفاده از آن در راکتورها به‌صورت کاملا بومی شده و توسط دانشمندان و نیروهای جوان و تلاشگر کشورمان انجام می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه روایتگری‌هایی که از فعالیت هسته‌ای ایران شده به شکلی بوده است که یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد اظهار داشت: بنابراین نمایندگان کشورمان در سراسر جهان باید تلاش کنند تا ملت‌ها و دولت‌های جهان را با حقایق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا سازند.

وی افزود: در همین زمینه نقش سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور این است که با روشنگری و همچنین گفت‌وگو، جبهه سنگین مبتنی بر قدرت عظیم رسانه‌ای را تا حد امکان مدیریت کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها