گزارش العالم از واکنش اعتراضی مردم مغرب به تشکیل کمیته دوستی پارلمانی با کنیست «اسرائیل»

چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 11:55

گروه های سیاسی مخالف عادی سازی و حامی فلسطین در مغرب، تشکیل کمیته دوستی پارلمانی این کشور با کنیست اسرائیل را محکوم کردند.

العالم _ مغرب

به گزارش خبرنگار شبکم خبری العالم در مغرب، واکنش‌ها به انتشار برخی خبرها درمورد نزدیکی رباط به تل آویو همچنان ادامه دارد. این واکنش ها پس از آن به راه افتاد که جزئیات کمیته دوستی پارلمانی مغرب و اسرائیل روی پایگاه اینترنتی پارلمان مغرب منتشر شد.

این گونه بود که طیف های مختلف سیاسی، صنفی و حقوق بشری از مناطق مختلف مغرب این اقدام را محکوم کردند.

محمد الغفری، گزارشگر جبهه حمایت از فلسطین و ضد عادی سازی مغرب گفت: مردم مغرب کنار مردم فلسطین ایستاده و خواهند ایستاد و جای تعجب است که برخی نمایندگان پارلمانی که این اقدام را انجام داده اند، چگونه خود را نماینده مردم می دانند، زیرا همه مردم مغرب از هر قوم و قبیله ای، از مردم فلسطین حمایت می کنند.

این در حالی است که پس از انتشار این خبر، موج محکومیت ها و درخواست برای عقب‌نشینی از این اقدام به راه افتاد تا آنجا که تشکلی به نام «جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و ضد عادی‌سازی» در مغرب پدیدار شد.

موج محکومیت چنین اقدامی موجب شد وزارت خارجه مغرب یک روز پس از نشست دیپلماتیک بین رباط و کی‌یف، درمورد آخرین اتفاقات در قدس اشغالی، واکنش نشان دهد و موضع خود را اعلام کند.

هفته جاری در مغرب به همین علت هفته پر مشغله ای بود و در پی آن موضع ثابت رباط در قبال موضوع فلسطین رقم خورد.

پربیننده ترین خبرها