پژوهشگر سیاسی در گفت وگو با العالم:

هدف اوکراین از ورود به خاک روسیه کشاندن غرب به جنگ با مسکو است

چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 12:51

یک پژوهشگر امور روسیه گفت که رئیس جمهور اوکراین با ورود به خاک روسیه به دنبال وارد کردن غرب در جنگ با مسکو است.

العالم _ مغرب

حسن سویدان، پژوهشگر امور روسیه، در گفت و گو با برنامه الحدث شبکه خبری العالم گفت: ورود نیروهای اوکراینی به خاک روسیه بیش از آنکه یک حرکت نظامی باشد، حرکتی نمادین است تا وانمود کنند که ارزش نظامی خاصی دارد.

سویدان افزود: درست است که این حرکت، ارزش نظامی ندارد، اما با توجه به اینکه مناطقی که نیروهای اوکراینی وارد آن شده اند، خاک روسیه است، دارای ارزش نمادین است.

وی خاطرنشان کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تلاش است این ایده را در افکار عمومی القا کند که عده ای داخل روسیه، با سیاست پوتین و این جنگ مخالفند و تلاش می‌کنند در داخل کشور کودتا کنند یا اقدامی نظامی انجام دهند.

این پژوهشگر تاکید کرد که اوکراینی‌ها از طریق این اقدامات از جمله هدف قرار دادن کرملین با پهپاد یا ورود به بلگراد، تلاش دارند غرب را به ورطه این جنگ بکشانند.

وی افزود: مقامات اوکراینی برخلاف نظر غرب عمل می کنند و در حال عبور از خطوط قرمزی هستند که غرب برای آنان تعیین کرده است، زیرا اظهارات مقامات آمریکایی نشان می دهد که مخالف ورود به خاک روسیه اند و در نتیجه این تصمیم کاملاً تصمیمی اوکراینی است.

سویدان تصریح کرد: عبور از خطوط قرمز در برخورد با روسیه خواست غرب نیست، بلکه صرفاً خواست مقامات اوکراین است زیرا زلنسکی به این نتیجه رسیده است که مصلحت او در ادامه جنگ و درگیر کردن غرب در آن است.

پربیننده ترین خبرها