در گفت وگو با العالم؛

جنبش جنوب: عربستان سعودی مانع برقراری آتش بس در یمن است

پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 12:54

یکی از رهبران جنبش جنوب یمن تاکید کرد که عربستان سعودی از برقراری آتش بس در یمن ممانعت اما ادعا می کند که آمریکا مانع آن است.

العالم - یمن

محمد النعمانی یکی از رهبران جنبش جنوب یمن، در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: امروز منافع استراتژیک جهانی در یمن با هم تلاقی دارد و کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه همزمان در استان های جنوب شرقی حضور نظامی دارند.

وی اشاره کرد که هرگونه راه حل سیاسی برای دستیابی به صلح در یمن به این معنی است که دولت یمن حاکمیت خود را بر تمام سرزمین های جمهوری یمن اعمال خواهد کرد اما ایالات متحده آمریکا و همچنین عربستان سعودی و امارات به دنبال ادامه روند کنونی هرج و مرج در استان های جنوبی هستند.

النعمانی تاکید کرد که اشغالگران در صورت تثبیت اوضاع در استان های جنوبی احساس خطر می کنند.

وی گفت: نیروهای سعودی، امارات، گروه های سلفی و القاعده به دنبال اجرای پروژه تقسیم یمن هستند به همین دلیل جنوب یمن به میدان های نظامی تقسیم شده است که توسط شبه نظامیان مسلح اداره می شود.

النعمانی تاکید کرد: اگر عربستان خواهان صلح در یمن است تنها با رفع محاصره یمن، رفع محاصره فرودگاه بین المللی صنعا و پایان دادن به رنج مردم این کشور، می تواند به صلح دست یابد.

وی عربستان را متهم کرد که خودش مانع آتش بس در یمن می شود اما مدعی است که آمریکا مانع آن است. مشکل اینجاست که عربستان خواهان صلح نیست و ایالات متحده آمریکا را بهانه می کند.

پربیننده ترین خبرها