در گفت وگو با العالم؛

انصارالله: منافع آمریکا در ادامه تجاوز به یمن، غارت نفت این کشور و فروش سلاح است

پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 13:05

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که منافع آمریکا در ادامه تجاوز به مردم یمن و فروش تسلیحات در حجم بسیار زیاد در منطقه است، همانگونه که در هشت سال گذشته چنین کرده است.

العالم _ یمن

حزام اسد، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفت و گو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: آمریکایی ها با تداوم تجاوزات خود و ادامه وضعیت نه جنگ نه صلح در یمن، در پی سلطه مستقیم بر کشور یمن به ویژه بر بنادر و آبراه ها و نیز کنترل منابع آن از جمله نفت و غیره هستند.

وی افزود: آمریکا علاوه بر این تلاش می کند قدرت تصمیم گیری در یمن را به اختیار خود درآورد، همان گونه که در دوره های گذشته چه از طریق دیکته کردن و چه در قالب بخشنامه ها و دستورات مستقیم، تصمیمات خود را بر یمن تحمیل می کرد.

این مقام جنبش انصار الله یمن تصریح کرد که منافع آمریکا در ادامه تجاوز به یمن و زمینه سازی برای فروش تسلیحات در حجم بسیار زیاد در منطقه است، همانگونه که در هشت سال گذشته مشاهده کردیم واشنگتن به باج گیری مالی از رژیم سعودی و اماراتی و تهدید به لغو حمایت از آنها مبادرت می کند، همان طور که ترامپ پیشتر به این مساله اشاره کرده بود.

وی گفت: در صورت توقف تجاوزگری علیه مردم یمن و رفع محاصره این کشور، آمریکایی ها و انگلیسی ها ناچار خواهند شد از این کشور خارج شوند و پمپاژ و فروش تسلیحات به کشورهای منطقه نیز متوقف خواهد شد لذا به همین علت است که آنها همچنان در پی تداوم درگیری، تداوم تجاوز به مردم یمن و ادامه محاصره این کشور هستند.

این مقام انصارالله یمن گفت: هدف قرار دادن مرکز انتقال نفت از سوی انصارالله که نفت را از بندر مشیمه به سمت دریا پمپاژ می کرد، امری نمادین بود زیرا از دزدیده شدن نفت یمن حکایت می کرد، نفتی که موضوعی حاکمیتی محسوب می شود و حق هر شهروند یمنی است در حالی که درآمد حاصل از فروش آن به بانک ملی سعودی می رفت و برای تامین مالی تجاوز به مردم یمن هزینه می شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مردم یمن در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به دنبال بازپس گیری حقوق خود، آزادسازی سرزمین های خویش، جلوگیری از غارت ثروت خود و بیرون راندن متجاوزان و اشغالگران هستند و برای رسیدن به این اهداف مردم یمن بیش از هر زمان دیگری متحد شده اند.

پربیننده ترین خبرها