یمن در محاصره؛ 6 میلیون کودک در خطر گرسنگی منجر به مرگ هستند

پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 13:48

سازمان یونیسف زنگ خطر را به صدا درآورد و اعلام کرد حدود شش میلیون کودک یمنی در خطر گرسنگی منجر به مرگ هستند و خواستار کمک فوری بین المللی برای نجات جان آنها شد.

العالم _ یمن

به گزارش العالم، سازمان ملل متحد بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد و درباره خطر مرگ میلیون ها کودک یمنی به سبب گرسنگی هشدار داد.

صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" هشدار داد که میلیون ها کودک در یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند مگر اینکه اقداماتی فوری برای اطمینان از بودجه کافی برای ارائه کمک هایی انجام شود تا جان آنان را نجات دهد.

دفتر این سازمان در یمن در توییتی اعلام کرد که حدود شش میلیون کودک در یمن تنها یک قدم با گرسنگی فاصله دارند و نیازمند حمایت فوری هستند.

این دفتر خاطرنشان کرد، زمان تاکید بر تعهدات با شرکای اروپایی برای امداد و ارائه حمایت های نجات دهنده فرا رسیده است. این در حالی است که یونیسف اوایل سال جاری نیاز خود را به حدود 450 میلیون دلار برای ادامه ارائه کمک های بشردوستانه نجات بخش به کودکان در یمن اعلام کرده بود.

بر اساس گزارش این سازمان که اواخر ماه مارس منتشر شد، بیش از 11 میلیون کودک در یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا روز یکشنبه نیاز فوری خود را به 80 میلیون دلار اعلام کرد تا بتواند به ارائه کمک های غذایی نجات دهنده به کودکان یمنی ادامه دهد.

محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن با حضور ناوهای جنگی عربستان سعودی در آب‌های یمن در سال ۲۰۱۵ و پس از حمله نظامی عربستان به این کشور آغاز شد. آمریکا نیز در اکتبر ۲۰۱۶ به این محاصره پیوست.

اواسط فروردین ماه 1402 همزمان با مذاكرات هيئت اعزامي عربستان با انصارالله يمن در صنعا، رياض با صدور فرمانی اعلام کرد که ورود ٥٠٠ قلم کالای ممنوعه را به یمن که از ٦ سال پیش منع شده بود، برداشته و کشتی‎ های در حرکت به سمت یمن بدون هیچ‌گونه بازرسی می‎ توانند وارد بنادر یمن شوند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده است، محاصره این کشور هنوز به طور کامل رفع نشده و این کشور در فروش نفت و کسب درآمد آن برای رفع تامین نیازهای مردم همچنان دچار شرایط محاصره و تحریم است.

پربیننده ترین خبرها