ساخت سایت ایستگاه پرتاب ماهواره در کره شمالی

ساخت سایت ایستگاه پرتاب ماهواره در کره شمالی
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 15:28

براساس گزارش اتاق فکر آمریکا با اشاره به تصاویر ماهواره ای، ساخت و ساز در ایستگاه پرتاب ماهواره کره شمالی با سطح جدید، به فوریت آغاز شده است و به احتمال زیاد برای پرتاب ماهواره آماده می شود.

العالم - آسیا

به گزارش رویترز، کره شمالی پیش تر از تکمیل اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود خبر داده بود و کیم جونگ اون رهبر این کشور آمادگی های نهایی برای پرتاب و قرار گرفتن آن در مدار زمین را بدون اعلام تاریخی مشخص تصویب کرده است.

گزارش برنامه رصد کره شمالی در واشنگتن اعلام کرد تصاویر ماهواره تجاری از روز دوشنبه پیشرفت هایی را در ساخت سایت ماهواره ای جدیدی در منطقه ساحل شرقی این کشور در ایستگاه پرتاب ماهواره ای سوهائی را نشان می دهند که با سرعتی چشمگیر پیش می رود.

این گزارش افزود: «درحالی که اجزای کلیدی مجموعه سوهائی در حال پیشرفت، بروزرسانی و گسترش طی یک سال گذشته بوده است چنین سرعتی در فعالیت نشانگر سطحی جدید از فوریت در ساختن این سایت جهت آمادگی برای پرتاب های ماهواره ای است. »

به نظر می رسد این سایت پرتاب ماهواره ای جدید ساختار مونتاژ ریل سوار شده دارد که مکانیسمی ممکن برای بالابردن موشک، برج های نوری و تونلی مانند دودکش دارد.

به گزارش ایرنا،کارشناسان معتقدند ماهواره نظامی بخشی از تلاش های هسته ای دولت برای پیشرفت در تکنولوژی نظارتی است که شامل پهپادهایی برای بهبود توانایی کره شمالی در حمله به اهداف می شود.

کره شمالی بارها تلاش کرده تا ماهواره های " نظارت زمین " را در مدار قرار دهد که در ۲ مورد موفق بوده که آخرین بار در سال ۲۰۱۶ بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها