وزش باد شدید با رگبار و رعد‌و‌برق، مناطقی از تهران را فرا می‌گیرد+ ویدیو

وزش باد شدید با رگبار و رعد‌و‌برق، مناطقی از تهران را فرا می‌گیرد+ ویدیو
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 17:31

هواشناسی: تا ساعاتی دیگر وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد‌و‌برق مناطقی از جنوب و غرب تهران را فرا می‌گیرد.

العالم ـ ایران

بنابر این گزارش، پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد. احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیا از ارتفاع وجود دارد.

هواشناسیبه دنبال این پیش بینی، توصیه شده است که از پارک‌ کردن خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری شود.

هشدار نارنجی برای سه استان

سازمان هواشناسی با پیش بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی، برای سه استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه چهارم خرداد در استان های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب زنجان و روز جمعه پنجم خرداد در استان اردبیل شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمالاً بارش تگرگ خواهیم بود.

احتمال می رود این سامانه لغزندگی جاده ها، اختلال در پروازها، ایراد خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، برخورد صاعقه، بارش تگرگ،‌ آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی را سبب شود.

بر این اساس توصیه می شود هموطنان از اتراق در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها و فعالیت های کوهنوردی خودداری و عشایر از تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و چرای دام پرهیز نمایند؛ در سفرهای بین شهری احتیاط شود؛ از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل و کانال ها و آب روها لایروبی شوند و برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

پربیننده ترین خبرها