عراق: نیروهای حشد الشعبی شروع به احیاء زمین های کشاورزی برای توسعه اقتصاد کردند

پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 21:09

خبرنگار العالم در المثنی گزارش داد که پروژه کشاورزی بادیه استان المثنی در جنوب عراق، یکی از مهم ترین پروژه های احیاء است که تحت نظارت سازمان بسیج مردمی در چارچوب حمایت از بخش اقتصادی انجام می شود و به عنوان منبع امنیت غذایی در عراق، تثبیت توسعه و بهره مندی از مناطق وسیع در صحرای مثنی اجرا می گردد.

العالم - عراق

به گزارش «فؤاد فاضل» خبرنگار العالم در المثنی، نیروهای حشد الشعبی شروع به احیاء زمین های کشاورزی و بهره برداری از مناطق وسیعی در صحرای مثنی در جنوب عراق و تبدیل آنها به زمین های مولد کرده اند. توسعه بخش اقتصادی در عراق از طریق ارتقاء کیفیت و تنوع محصولات، یکی از مهم ترین الزامات این پروژه است.

امکان سنجی اقتصادی این طرح بیانگر اشتغال حدود 30 هزار نیروی انسانی است که با توجه به تداوم تنوع در سرمایه گذاری های کشاورزی، دامی و روش های علمی نوین، گامی مثبت در جهت رفع بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی مردم استان می باشد. اهمیت این پروژه به علت بهره برداری از پتانسیل فراوانی آب های زیرزمینی و زمین های وسیع است.

«یاسر عبد الامیر» مدیر دفتر حشد الشعبی در المثنی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «این پروژه وضعیت را در استان بهتر می کند و درجه حرارت منطقه را سه الی چهار درجه کمتر خواهد کرد. کشاورزی در این زمین ها را از همین امسال آغاز خواهیم کرد و به امید خدا به سه میلیون نخل خواهیم کاشت.»

«قابل حمود» مدیر برنامه ریزی استان المثنی با اشاره به اهمیت این پروژه به خبرنگار العالم توضیح داد که این اقدام می‌تواند به تامین سبد غذایی محصولات گندم و جو، سبزیجات، حمایت از تولید محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان استان کمک کند. این پروژه باعث آمدن کارگران به این منطقه شده و در این استان و استان مجاور نشاط اقتصادی ایجاد کرده است.

شهروندان عراقی ابراز امیدواری کردند این پروژه مانع از بروز تندبادهای همراه با گرد و غبار شود، هوا را قدری خنک تر کند و با اشتغال زایی مانع از مهاجرت جوانان این استان برای کار شود.

ارتقای ارزش اقتصادی و تامین امنیت غذایی مهمترین هدف پروژه ای است که توسط نیروهای حشد الشعبی در حال اجراست و با توجه به چشم انداز راهبردی پروزه، به عنوان یک منبع اقتصادی مهم برای حمایت از آرمان های کشور عراق صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها