تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین

تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین
جمعه 5 خرداد 1402 - 09:30

 سازمان جهانی بهداشت قطعنامه‌ای درخصوص وضعیت بهداشتی در فلسطین اشغالی و مسئولیت «اسرائیل» در قبال آن تصویب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای درباره وضعیت بهداشتی در فلسطین اشغالی و مسئولیت رژیم صهیونیستی در قبال آن تصویب کرد. در این قطعنامه، از رژیم اشغالگر خواسته شده است سلامت فلسطینیان را تضمین کند.

این قطعنامه درباره وضعیت سلامت در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه با ۷۶ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۳۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

رای گیری برای تصویب این قطعنامه به عنوان بخشی از هفتاد و ششمین دوره مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت انجام شد.

این قطعنامه بر رسیدگی به نیازهای بهداشتی و سلامت مردم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تمرکز دارد.

در این قطعنامه آمده است: نبود مدیریت سلامت در اراضی اشغالی فلسطین چالش بزرگی برای ارائه مؤثر مراقبت‌های بهداشتی به مردم فلسطین است.

این قطعنامه همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی می‌گوید: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، مسئولیت حفاظت از سلامت و تحقق حق بهداشت همه فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه را برعهده دارد.

این قطعنامه می‌افزاید: مسئولیت‌های اسرائیل شامل تضمین برابری و عدم تبعیض در ارائه مراقبت‌های بهداشتی از جمله عدم تبعیض بر اساس نژاد، سن و جنسیت، حمایت از تحقق و تضمین حق سلامت فلسطینیان تحت کنترل آن و مقابله با تهدیدات بهداشت عمومی از جمله همه گیری کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت فلسطین می‌شود.

پربیننده ترین خبرها