جنایات اسرائیل باعث کاهش ارزش شرکت‌های آمریکایی همسو با تل آویو شد

جنایات اسرائیل باعث کاهش ارزش شرکت‌های آمریکایی همسو با تل آویو شد
جمعه 5 خرداد 1402 - 10:49

منابع خبری از کاهش ارزش شرکت‌های آمریکایی سرمایه‌گذار در سرزمین‌های اشغالی به دلیل تشدید سرکوبگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و در نتیجه افت شاخص ثبات و امنیت سرمایه در مناطق تحت اشغال این رژیم خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، شرکت بزرگ سرمایه گذاری مورنینگ استار(Morningstar Inc) در آمریکا، با اعلام افت شاخص ثبات و امنیت سرمایه گذاری در سرزمین های اشغالی، عملا ارزش شرکت های آمریکایی را که به سود تل آویو در فلسطین اشغالی فعال هستند، کاهش داد.

این خبرگزاری نوشت شرکت مورنینگ استار مستقر در شهر شیکاگو، به تازگی گزارشی درباره افت میزان امنیت سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی به دلیل تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه فلسطینیان، منتشر کرده که انتشار آن در ارزش اقتصادی شرکت های فعال در سرزمین های اشغالی موثر افتاده و باعث کاهش ارزش این واحدها شده است.

همین امر باعث شد حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا موجی علیه این شرکت به راه اندازند و آن را به کاستن عمدی از ارزش شرکت های آمریکایی سرمایه گذار در «اسرائیل» و تحریک علیه آن و همراهی آشکار با فعالیت های حامی حقوق فلسطینی ها در ایالات متحده آمریکا متهم کنند.

به نوشته سما، مورنینگ استار برجسته‌ترین شرکت خدمات مالی آمریکاست که اطلاعات سرمایه‌گذاری، ارائه داده‌ها، تحقیقات و تحلیل‌های مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سهام آن ها را ارائه و شرکت های بین المللی را از طریق ابزارهای مالی و شاخص اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی مورد ارزیابی قرار می دهد که این ارزیابی ها اغلب در کاهش یا افزایش ارزش سهام شرکت ها در بازار جهانی تاثیر می گذارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها