تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی در آستانه تابستان

تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی در آستانه تابستان
جمعه 5 خرداد 1402 - 12:21

هر ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان، سطح تهدیدهای رژیم صهیونیستی بالاتر رفته و به لبنان نسبت به سرنوشت بدی که به ادعای این رژیم، در انتظارش است، هشدار می دهد، اما تهدیدهای پوشالی دیگر اثری ندارد و این در حالی است که لبنان نزدیک به دو دهه در معرض جنگ جدیدی قرار نگرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

تهدیدهای رژیم صهیونیستی شاید در گذشته تاثیرگذار بود اما این استراتژی اخیراً کاملا شکست خورده است و برای اثبات این سخن دلایل بسیاری وجود دارد و جهت توضیح شکست این تبلیغات رسانه‌ای اسرائیلی علیه لبنان می توان به این نکات اشاره کرد.

1- رژیم صهیونیستی همچنان در وضعیت شکننده ای به سر می برد و کاهش تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو، به هیچ وجه به معنای بازگشت اوضاع به حالت قبل نیست، زیرا خشم صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی علیه نتانیاهو همچنان پابرجا و شدید است. بنابراین رژیم صهیونیستی با توجه به این شرایط بی‌سابقه در عرصه داخلی اش دیگر نمی‌تواند درباره آغاز جنگ با لبنان صحبت کند چه رسد به این که وارد چنین رویارویی همه‌جانبه‌ای شود.

2- حزب‌الله خوب توانسته است با دنیا تعامل کند و بارها ارتش لبنان را بر آن داشت تا مسئولیت مقابله با حملات زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان را به عهده گیرد.

3- علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی به لبنان در دوره اخیر افزایش یافته است و به همین دلیل کسب مجوز برای ورود به هزارتوی یک جنگ همه جانبه برای رژیم اشغالگر کاری بس دشوار خواهد بود، به ویژه آن که کنترل چنین جنگی بسیار سخت است بلکه کنترل آن در سطح کل منطقه بسیار سخت تر است. نکته اینجاست که چنین جنگی با جنگ سوریه، یمن و عراق کاملا متفاوت است و می تواند راهی بی بازگشت باشد. اروپا و ایالات متحده آمریکا با وجود برخی تضادهای سیاسی درباره منطقه و نحوه برخورد با مسائل، در این زمینه اشتراک نظر دارند که لبنان یک نقطه کلیدی در منطقه است و هر جرقه ای که آنجا زده شود، آتشی را به وجود می آورد که کل خاورمیانه را تهدید خواهد کرد.

بر این اساس، می‌توان گفت که وقوع جنگ در تابستان بعید و غیرمنطقی است و در حال حاضر مناسب‌ترین کار همچنان این است که لبنان از این فصل برای تقویت جایگاه خود استفاده بهینه و پیرو سیاست جدید کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی حضور خود در خلیج فارس را پررنگ کند.

پربیننده ترین خبرها