روایت شبکه "ای‌بی‌سی نیوز" از وضعیت نامساعد زندان‌های آمریکا

روایت شبکه
شنبه 6 خرداد 1402 - 15:42

براساس گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، وضعیت در زندان‌های فدرال آمریکا به اندازه‌ای وخیم است که دولت مجبور به تعطیلی برخی از آن‌ها شده‌ است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری "ای‌بی‌سی‌نیوز"، بازرس کل وزارت دادگستری ایالات متحده چهار گزارش خود را در خصوص ۱۲۳ زندان فدرال این کشور منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، تمامی ۱۲۳ زندان فدرال به حدود دو میلیارد دلار هزینه تعمیر نیاز دارند که اکثر آنها ساختمان هایی قدیمی و با بافتی وخیم گزارش شده اند.

بنا بر گزارش بازرس کل، شرایط در سه زندان، به اندازه ای وخیم است که دولت مجبور به تعطیل کردن برخی از آنها شده است؛ از جمله زندان متروپولیتن در منهتن.

مایکل هوروویتز بازرس کل وزارت دادگستری در این خصوص تشریح کرد: ما شاهد فروپاشی زندان‌ها هستیم. ساختمان هایی که ما به نام زندان واردشان می‌شویم، سقف‌شان تخریب شده و بخش هایی از جمله آشپزخانه و بخش های مربوط به ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی هرگز تعمیر نشده اند.

گفته می شود دفتر زندان ها (BOP) به دنبال دریافت ۲۰۰ میلیون دلار برای تعمیرات زیرساختی در سال مالی ۲۰۲۲ بود و تنها ۵۷ میلیون دلار از کنگره اختصاص یافت. اما براساس گزارش جدید که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شده، هزینه تعمیر همه تسهیلات نزدیک به دو میلیارد دلار است.

بازرس کل خاطرنشان کرد که این تنها زندانیان نیستند که باید با زیرساخت های فرسوده دست و پنجه نرم کنند، بلکه کارکنان زندان ها هم هستند.

بازرس کل در سه گزارش دیگر خود به برخی مشکلات دیگر دفتر زندان ها اشاره کرده و نوشته است: در زندانی در کالیفرنیا وضعیت به اندازه ای وخیم بود که وزارت دادگستری مجبوربه تعطیل کردن عملیات خود شد. این تاسیسات در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و از زمان افتتاح با مشکلاتی از جمله ناپایداری خاک مواجه بود که باعث بروز ترک در دیوارهای سراسر تاسیسات شد.

اما مشکلات دفتر زندان ها در هزینه تعمیرات خلاصه نمی شود و چالش های امنیتی رو به گسترش از دیگر مواردی است که در گزارش بازرس کل هم به آن اشاره شده است.

براساس این گزارش، جریان کالاهایی که ورودشان به زندان قاچاق محسوب می شود از جمله مواد مخدر، تلفن همراه و سلاح‌ به راحتی وارد زندان ها می شوند.

در سال ۲۰۲۱ در تفتیشی که در یک زندان در آتلانتا صورت گرفت، ۱۳۴ اسلحه، ماری جوانا، متامفتامین و مقادیر بسیاری قرص و ۷۰۵ تلفن همراه که در دیوارهای زندان پنهان شده بود، یافت شد.

استفاده از تلفن همراه در زندان های آمریکا پیش از این بارها و بارها منجر به سازماندهی جنایات بسیاری شده است. در سال ۲۰۱۳، زندانیان یک زندان فدرال در پورتوریکو متهم به استفاده از تلفن همراه برای سازماندهی قتل یک افسر ارشد زندان شدند.

پربیننده ترین خبرها